tisdag 22 juli 2014

DAGARNA SOM GÅTT - MAGISKA!


Jag vet inte hur man ska beskriva de sista dagarna om inte som MAGISKA! Sommren alltså! Jag är en sommartjej. Så är det bara! Om jag fick välja skulle jag ha sommar året om. Tveklöst! Japp! Tänk om det bara var sommar jämt, jämt, jämt … Solvarma sommardagar!

Sedan att Maken är långledig - hela sommaren - bästa som någonsin hänt oss som familj. Vi spenderar tid tillsammans, riktig kvalitetstid och bara njuter. Åker båt ut till öar där vi äter lunch, badar tills vi storknar, spelar "Bullen" med stenar (lilla monstrets namn på boule), äter kärnfria vattenmeloner och ligger på solvarma klipphällar och bara andas. Dyker från båten och plockar stenar & snäckor.

Vi hälsar på vänner i vackra vikar, sitter ute och äter middag tillsammans till sent - så sent att vi kan köra båten hem. Och himlen är då så vacker att man bara ler stort med hela ansiktet (och hjärtat).

Vi går ner till bryggan och kvällsbadar. Badar så länge så tänderna skallarar och man har fått minst 5 tio-poängare för sin bomb eller dyk. Springer på kastrande grusvägar hem och känner oss otroligt fria.

Och vi testar vattensporter. Vattenskidor. I våra våtdräkter (jodå jag har en jag också, i juniorstorlek - haha!). Men kanske att barnen ska bli lite större. Bara lite. Och Mamman kanske ska köpa vattenskidor för hennes egen längd och vikt (mohahaha … ).  Sugen på en SUPbräda också. Nästa sommar. Kanske. Vi testar kajak denna sommar tror jag.

Och så lyssnar vi på hög musik medan vi lagar mat. Grillar fisk. Äter chips. Och dricker ginger-öl, med massor av is. Och så äter vi olika röror med lime & koriander. Och avslutar sedan dagen med en golftävling. Chippar en runda på tomten som avslutas med att pricka i gummibåten. Bra träning och team-building.

Trötta, sträva och salta av all sol, värme och hav halvsomnar vi sedan i soffan. Helnöjda. Och lyckliga över denna galet härliga sommar. Magiskt! Sa jag det, magiskt!

(ja just det ja, däremellan springer & jobber jag också … men vad gör det när allt annat är så himla härligt!?)

Har ni det bra vänner?

3 kommentarer:

  1. Det låter, och ser, verkligen underbart ut!!!

    SvaraRadera
  2. Härligt! Jag är också en sommartjej, men lite låst i år, pga tvillingar på 11 mån.. Att vara ute på dagen i denna värmebölja känns sådär. Så vi hänger i vår enrummare och äter vattenmelon inne istället. Jag får ladda för nästa år (som också kommer bli en supersommar, visst?!)!

    Fick för övrigt mina fyra armband igår (3 Cissi och 1 Forever & ever) - jättefina! Mycket, mycket nöjd :)

    SvaraRadera
  3. Du har redan sammanfattat det, magiskt är det!!!

    SvaraRadera