torsdag 31 oktober 2013

MITT MOODBOARD ~ FABRIKEN


Denna veckas tema i Fabriken är Moodboard. Många är de gånger som jag slitit mitt hår inför just dessa teman då jag inte känt att jag vetat hur man gör dem ~ de där moodboardsen. Men på något vis har jag alltid fått till dem till slut. Och nu är jag nästan lite putt att det är moodboard som tema i Fabriken just denna vecka, då jag är på resande fot. Då kan jag ju inte få till något alls. Jag som kommit att gilla att göra dessa, då de kräver lite kreativitet och ger mig en utmaning ... liksom.

Jag återanvänder istället en del av de bilder som jag använt under oktober här på bloggen. För de sätter nämligen den mood som jag är i just nu. Det är ~ som jag tidigare nämnt ~ mycket ljusgrått, puderrosa, guld, brons & mässing. Det är nu man helst vill stanna kvar i sängen bland de 'krispiga' linnelakanen. Och det är nu jag vill plocka in de ljuvligt rosa blommorna. De som piggar upp och gör mig glad här i hemmet. Dessutom är hela mitt mood lite dämpat i oktober månad. Ett år har gått. Vi lyssnade på Soundstrack of our lives förra veckan och mindes. Och ändå njuter jag till fullo av hösten. Det är så vackert i naturen, luften så hög och man tänder mer & mer ljus.


Jag klär mig allra helst i cashmere, jeans och boots. Armband SCULL sitter på året runt för att ge mig styrka & kraft. Snart drar jag på mig en ännu varmare tröja i ull. Förra årets höstmood såg visst ut så här ~ lite mörkare och lite rustikare. Ganska höstigt.

Vill du se fler moodboards idag så tittar du in på Fabriken.
Illustrationen i översta bildkollaget kommer härifrån - fina prints!

8 kommentarer:

  1. Snyggt!

    Happy Halloween!

    Kram N

    SvaraRadera
  2. Cashmere, mmm, lyxigt och varmt. Precis vad jag behöver just nu.

    SvaraRadera
  3. Så himla fint, jag gillar verkligen den översta så fina färger! Kram Elina

    SvaraRadera
  4. Snyggt! Gillar dina jeans o armbandet. Varma tröjor, kan man ha för många? Jag har gått över till kavaj ibland. Funkar också fint. Kram!

    SvaraRadera
  5. Älskar ditt moodboard!

    Ha en fab weekend, lovely you xoxo

    SvaraRadera
  6. Precis så där känner jag också nu. Fint fångat! :) Ha en härlig helg!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Fint! Tycker mycket lika som dig känner jag! Cashmere och lite rosa så blir det mesta bra ;) kram

    SvaraRadera