måndag 28 oktober 2013

AESOP


Asops butik nya butik i Berlin är som en grön dröm ~ grönt är skönt! Grönt handgjort kakel tillsammans med ek & olika metaller. Jag smäller av så coolt!

Och alla deras butiker har den där underbara 'aesop-känslan', även om de är väldigt olika i sin inredning. Alla butiker har dock alltid ett tvättställ samt gammal återanvänt ekgolv. Som den här i Islington, London - samma härliga känsla som i Berlin men ändå så olik. Här har man valt att använda metallhyllor, marmor-skiva, gamla träbänkar och kranar av glas (så att man kan se vattnets flöde). Den är underbar, har varit där!


Eller butiken i Boston på Newbury str - där inredningen är helt i vacker ek. Och mässingskranar.


Att det dessutom alltid doftar ljuvligt i deras butiker, att deras flaskor är stilrent coola och att innehållet är ekologiskt får mig att alltid vilja gå till dem. Jag använder deras handkräm ~ älskar att den sugs upp så snabbt och doftar örtigt härligt. Nästa köp tror jag blir deras lip balm.



Ett tips; på aesop's hemsida finns bra cityguides där man kan hitta deras butiker samt många andra godbitar i respektive stad.


3 kommentarer:

  1. och på tal om cityguider... tänker på Malin som sitter hemma och bläddrar i de andra härliga cityguiderna som snart också finns i våra händer. Du hojtar väl när de ringer!!
    Fin inspiration. Älskar fortfarande mässing. Älskar! och marmor. Älskar!

    SvaraRadera
  2. Älskar deras butiker!! Jag hade en kompis som sovöver för några veckor sedan, hon trodde att mn handkräm från dem var en skokräm, hehe!

    Vad är det för härliga guider Anna skriver om? :))

    SvaraRadera