fredag 10 maj 2013

METALLER



Jag älskar alla naturmaterial. Och metaller är därför inget undantag. Jag använder olika metaller i min inredning hemma. Och jag arbetar dagligen med silver. En underbar metall, mjuk och foglig. Och så blir det smycken som bara blir vackrare ju mer du använder dem.

När vi köpte stugan på ön så lämnade den förre ägaren (gammal man, ca 90 år) kvar en drös med gamla redskap (och en miljon spikar i olika små påsar av papper), och alla är i underbara metaller. De är kanske ännu vackrare nu när de åldrats och fått en ny karaktär med hjälp av rost. Det är det jag gillar med natur-materialen. Kolla bara krattan! (även om det inte är den bästa krattan ... )

Detta får bli mitt bidrag till Fabriken idag, med temat Metalliskt. Vi njuter av sol och värme i vår stuga på ön. Och av allergi. Atsjoooo! Prosit!

6 kommentarer:

  1. Men vilka redskap, känns som att arbetet borde bli ordentligt gjort med ordentliga och rejäla redskap. Bara det liksom! Ha en skön helg på landet1 /Hanna

    SvaraRadera
  2. Håller med vackert!!

    Förstår att ni njuter:-) själv är jag avundsjuk renovering av badrum på landet hindrar oss att åka dit, men snart....längtar!!

    kram

    SvaraRadera
  3. Snyggt.... Och lite kul med utomhusfoton.

    SvaraRadera
  4. Snyggt! Kul att ha kvar gamla redskap och fina spikar.

    SvaraRadera