fredag 8 mars 2013

HÄRLIG FREDAGS FEELING


Fredag.
Solen skiner.
Maken har sladdat in.
Har jobbat snabbt, snabbt.
Och var sedan tvungen att åka på inköp.
Passade på att ta en tur på stan också.
Så mycket härligt vår-fint det finns nu.

Snopet att Stories.com inte hade öppnat sin fysiska butik på Biblioteksgatan.
Men COS fick ett besök istället. Oh yes! En bikini!
Och 'tyvärr' så gick jag in på Indiska. 
Den nya Limited Edition serien är ljuvlig, så ljuvlig att lite utav den fick följa med hem.
En stor gul kandelaber fick också hoppa ner i påsen.
Så nu är påsken räddad! 


Happy Fredag till er min fina vänner!


Ps. Och pulled pork ja. Den står i ugnen nu ... receptet kommer. Ska bara fota lite!
Ps2. Vad tycker ni om Gypsy Water - från Byredo? 


10 kommentarer:

  1. Gypsy Water...bloggarnas favorit iallafall...ALLA storbloggare har "älskat" den i sina inlägg det senaste halvåret...

    Haha..Im on to them...hehe

    Indiska kollektionern ser fab ut..vill ha.

    Du, min lilla bruna fina väska som jag hittade på JCrew finns igen. Och en himlans massa fint på rea..kanske ska beställa lite?

    Sen tycker jag att ni ska fnula lite på NYC och Aspen...komsi komsi

    SvaraRadera
  2. Men vilket fint porslin, vad har du köpt!! Får gå in på Indiska på lunchen på måndag och titta lite tror jag. Men bara titta :)

    Jag har Gypsy Water och älskare den! Är jag en STOR bloggare då ;) Haha!

    Pulled Pork - finns den i Jamies kokbok deb som har ett oranget-omslag? Måste prova!

    Fin fredag och stor kram!

    SvaraRadera
  3. Det där porslinet... fint som tusan! Jag måste komma på en bra anledning för mannen varför vi behöver fylla på köksskåpen med ytterligare skålar och några lövformade minifat. Sen så... ska jag shoppa det! :)

    SvaraRadera
  4. Ljuvligt var ordet! Jag skrev precis hos Anna att den rosa färgen är så fin - lite varm och nästan lite aprikos. Synd att våra köksskåp är proppfulla. Proppfulla och inte så många.

    Nu ska jag susa vidare till din London-guide. Återkommer och trevlig helg på dig! Kram.

    SvaraRadera
  5. Camilla Engström8 mars 2013 kl. 21:23

    Älskar Gypsy Water men på mig (som på en del andra) tappar den doften väldigt snabbt.
    Så min flaska bara står här nu... Om du vill ha den så får du mer än gärna ta över den, vore kul om den får ett hem där den används.

    SvaraRadera
  6. Så vackert, ljuvligt vackert! Du, den där gröna vasen, var är den ifrån? Precis den gröna jag söker.

    Trevlig hegl!

    Kram Linda

    SvaraRadera
  7. DEN SISTA BILDEN!!! JAG DÖR SÅ FIN. ÄLSKAR DEN. LÖV IT. LÖV IT. LÖV. IT.
    OCH JAPP, JAG SKRIKER. SÅ HÖGT JAG KAN.

    GALET FIN. HELT GALET FIN. JAG TROR JAG MÅSTE SNO DEN. ELLER RINGA INDISKA. ELLER FÖRSTORA DEN OCH RAMA IN. ...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Okej, sorry, nu såg jag att bilden faktiskt VAR från indiska. F'låt. Men jag blev kär i den. Och jag trodde verkligen att det var du som hade tagit den, För du är ju så himla bra på det där.

      Radera
    2. Hahahaa. AnnaPannaStekteFläsk, du är göllig du!
      Vilket smicker, att du faktiskt trodde att det var JAG som tagit den där bilden. MEN med tanke på alla rosa blommor som fotats och visats på den här bloggen den senaste tiden är det förståeligt. No more rosa-flowers! På ett tag.
      KRAMILIKRAM. u

      Radera
  8. Gipsy Water är heelt grym, det är dock Olas parfym så kan inte erövra den helt men perfekt att smyglåna haha. Köp till din snubbe och låna..

    Tack för recept på grisen, måste testa både din och Cissis variant, älskar långkok ju!

    Kram Lina

    SvaraRadera