torsdag 7 mars 2013

ATT PLOCKA IN VÅREN ...


Våren ja. Den är ju faktiskt på väg, sakta men säkert. Även om jag tror att det dröjer cirka en månad till innan den är här, på riktigt då. Sorry, om ni tycker att jag är en party-pooper. Jag satt här hemma och funderade på hur jag har plockat in våren - från naturen. Såg mig omkring. Ja, videkissarna har jag plockat in från naturen (eller blomsteraffären). Yes! Sedan tog det tvärstopp. Total-kvaddning. Något mer går ju faktiskt inte att plocka in just nu i vårväg, eftersom den inte är här än - vår kära vår.

Men jag plockade fram sådant som kändes så där "vårigt". Och som jag faktiskt börjat använda mer och mer den senaste tiden. 1 | Mina kära rosa buketter av blommor (känns i alla fall vårigt). 2 | Min korallfärgade tunt stickade merino-ull tröja, som är perfekt att bära under jeansjackan & skepparrocken. 3 | Mina örhängen (jag använde faktiskt örhängen mer på våren) 4 | Mina kära Rayban Pilot brillor (även om jag har lite svårt för att bära solglasögon på våren, utan att känna mig som en rockstjärna) 5 | Grått metallic nagellack (Luxembourg Garden - L'oreal) 6 | tunna, tunna ringar och gärna flera stycken & på flera fingrar (ring KULIGT; som snart kommer att börja säljas här i min butik, jag har några till försäljning redan nu) 7 | Mitt bröllopshalsband (för känslans skull, jag längtar efter Maken som reser mycket nu under våren) 8 | Och så mitt lilla 'vykort' i trä med London på (för att jag snart ska åka dit och njuta av våren, på riktigt!).

Så ja det - lite korall, smycken, videkissar, nagellack, solbrillor och en storstad att känna av våren i - får bli mitt bidrag till Fabriken idag. Titta in för att få lite vår-vibbar vetjá!

11 kommentarer:

  1. Ack så man går i gång på sådant här just precis nu. Härligt!

    SvaraRadera
  2. Så fint, så fint! Så fint att jag smäller av lite. :)

    SvaraRadera
  3. Douze point from the swedish jury of Herrängen!! För att förtydliga: FULL POTT! HOME RUN för Ulrika!

    SvaraRadera
  4. Jag tänkte lite som du. Fokuserade på sånt som känns vår. Gillar verkligen också dom här rosa korallnyanserna. Härligt inlägg! Kram Nanna

    SvaraRadera
  5. Kul och härligt inlägg men jag får lite rysningar av första bilden för det var ju sådär jag försökte idag och drattade omkull ordentligt.. :)
    KRAM Cecilia

    SvaraRadera
  6. Jättevackert och vårligt! Precis så där som man vill ha det nu. :)

    Kram!

    SvaraRadera
  7. Får man fråga vart det fina London-vykortet kommer från? Jättesött!

    //JenniP

    SvaraRadera
  8. Vilken vacker vårmoodboard. Persikofärgen är så vacker i sig....
    Trodde att det började bli vår idag och klädde på barnen i lite tunnare kläder än vanligt under denna vinter... så inser jag nu när jag tittar på temometern att det är -10 ute. Hmmm...
    :)
    Kram
    Helena

    SvaraRadera