tisdag 8 januari 2013

CLUTCH


I fredags när jag var ute på middag med min väninna passade jag på att lufta min nya clutch. Jag köpte den när jag var i London, men har inte kunnat ta fram den förrän nu, eftersom min syster fick en likadan fast creme-vit i julklapp. Den är perfekt i storlek, har precis de fack man behöver och dessutom går den att bära på 3 olika sätt (som clutch, med axelrem eller med handledsstrap). Den är i ett ljuvligt, stålgrått pälsskinn med en botten av guld liksom. Och alla detaljer är i guld. Känner att det kommer bli vårens & sommarens lilla clutch för mig ... 

När jag visade clutchen här undrade en del var jag har köpt den. Och det är ju det som gör den så där extra härlig. Den är designad & handsydd av en tjej som sedan står själv och säljer dem på Spitalfields Market. Den är därför helt unik. Och känns än mer speciell för mig då jag köpt den direkt av tjejen som designat och sytt den. Precis så som jag gillar det! Och det är ju denna marknad som faktiskt inspirerat mig och little.u 's filosofi : tänket med det unika och handgjorda. Just för dig!

Så åker ni till London, missa för guds skull inte Spitalfields Market (vid liverpool street station) på söndagar. Och inte heller Columbian Road Flower Market, ett stenkast därifrån ...  Nähä, här sitter jag och dagdrömmer om London. Dags att jobba.

 

3 kommentarer:

  1. Verkligen jättefin, gillar också det som är lite "unikt", och dina smycken vet du att jag älskar =)
    Kram Jannike

    PS. ang. drömmen.. den har hamnat lite på is just nu, men jag arbetar på det och ska plocka upp det snart igen. Du ska få veta... men då måste jag säga det personligen till dig.. och inte på bloggen =) Så det får nog bli en träff IRL kanske?

    SvaraRadera
  2. Supersnygg! Skulle gärna åka till London en dag som denna... :-) Lycka till med jobbet!

    SvaraRadera
  3. Detta blir alltså anteckning nummer ett. Låter grymt ju! Urfin clutch!!

    SvaraRadera