onsdag 26 september 2012

INGA PISTOLER | MEN EN KAPPA


Ni minns kanske min shopping i fredags. Eller näe, jag skrev kanske bara att jag ville köpa ett par Acne Pistoler. Men sedan visade jag minsann på Instagram (@llillau) att det blev en liten sväng på stan - efter mina jobbrelaterade inköp. Hann inom Acne, COS och Hötorgshallen. Tryffelsalami!

+

Pistolerna är dock för stora (japp storlek 35 !! är för stora : pruttkorv också!) så de får jag ledsamt lämna tillbaka. Suck! För hur mycket jag än vill så känns det inte rätt med 2 sulor i dem. Ska nog testa att gå en sväng i dem imorgon förmiddag igen, fallifallatt ... 

Däremot så får kappan/jackan i tunn, tunn mörkt grå ull stanna, den från COS. Den är lite mysko i modellen, skräddad väldigt annorlunda.Men jag trivs i den som sjutton. Så den var på idag i regnet. Luktade lite får ... ni vet när ull blir fuktigt. Den och mina röda gummistövlar i kängmodell. Och min cashmir-mössa. Redo för höstregnet!

Nu tv-soffan - efter en del stress & ett föräldrarmöte på vår föskola. Trött. Mega-trött.

5 kommentarer:

  1. Men du vad den där kappan är fin. Gilla COS!

    Tänk att 35 kan vara för litet :) Jag har samma problem fast åt andra hållet, thi hi!

    SvaraRadera
  2. Snygg! Och supersnygg på dig med jeansen, skorna...väskan.

    xx

    SvaraRadera
  3. Åh, den där kappan är ju som gjord för dig. Precis din stil! Ursnygg! :)

    Jag har oftast 40 i skor, men när jag provade acne pistols så satt 39 perfekt, så de är tydligen ganska stora i storlekarna.

    Lotta

    SvaraRadera
  4. Gillar kappan som sjutton! Kul med en lite annorlunda. :)

    SvaraRadera
  5. Så fin kappa! Synd med stövlarna, jag hade "turen" att gå upp till strl 36 fr 35 efter att jag fått mina tjejer, lite lättare att hitta skor då. En helt annan fråga, om du har tid o lust att svara; Har du något tips på bra restaurang i NY? Det blir höstlovet där med familjen, ska bli så kul. Jag ska skriva ut Kalaslottas NY-tips men tänkte om du hade något också.

    SvaraRadera