måndag 8 augusti 2011

FEELING PINK:ISH




( bild 1, 2, 3, 4 weheartit.com / bild 5 little.u )


Kommer inte ihåg om jag visade er det här armbandet ... Det är en variant av detta armband som jag själv har. Jag gjorde detta åt en tjej som skulle ge det till sin dotters fröknar vid förskoleavslutningen. Två armband i olika färger. Nu tror jag att jag ska göra ett till mig också - för hur galet fina är inte de rosa tonerna i bilderna ovan. Lite som solvarma hallon. Mmmmm ... De inspirerar mig lite extra idag då jag knyter rosa vänskapsband.

Nu blir det ett par dagar i Storstan. Och jag fick liten panik redan när vi körde in i stan. Efter en hel sommar ute på ön så känner jag mig lite instängd när jag kommer hem. Fast jag älskar vår lägenhet med tillhörande gård. Och jag älskar att ha little.sis och Flisan en trappa upp. Och att jag har alla mina saker till jobbet här hemma. Men ändå ... suck! Samma visa varje år. Ge mig ett par dagar. Låt skolan börja. Låt jobbet sätta igång på riktigt igen. Sedan är jag storstadsbrud!

Och på onsdag blir det Spanien för lilla familjen. Mera sol. Mera värme. Besöka fina vänner. Men innan dess ska vi hinna jobba undan lite. Gå på Cars II och hänga med Flisan. Det blir bra det!

2 kommentarer: