fredag 26 augusti 2011

HÄRLIGA FREDAG





( alla bilder från weheartit.com )

Som jag skrev i mitt inlägg tidigare idag kändes det mörkt, ruggigt och höstigt idag. Men nu ser det ut att ha klarnat upp lite granna, solen skiner och jag inser att det inte alls är höst än. Bara sensommar. Och fredagen visar upp sig från sin allra bästa sida.

Jag och barnen har njutit av att det äntligen är fredag. Båda killarna börjar gå 5 dagar i veckan nu i höst. De har ju tidigare fått vara hemma med mig på fredagarna. Men nu kör vi på ... och Bosse verkar ganska nöjd med det också. Lite lek och sedan mys hemma med mamma.

Nilsens första vecka i skolan har gått så bra. En enda morgon som det var gråt och klängande på mamma (precis som vi har haft typ varje dag på dagis). Men så införde vi en tavla med stjärnor för att avleda detta. 10 stjärnor = en liten fin sak som man får önska sig. Och "peppar, peppar" det verkar fungera ganska bra. Nils verkar i alla fall vara glad, tycka om sina fröknar & klasskamrater och gillar sin skola. Han hade hälsat på hos rektorn i veckan - bara en sån sak. "Pappa, han den där rektorn han är chef för hela skolan. Som du på banken!" Hahhhaaha - you wish!

Nu har vi firat fredag med varsin glass, lite häng i parken tillsammans med little.sis, Flisan & T och lite legobygg. Nu ska jag strax plocka fram pojkarnas fredagsmys (popcorn & sockerdricka). Vänta på att Maken kommer hem med pizza & en ny film. Jamen vilket fredagsmys va! Och så ska jag hoppa in i duschen, svida om för att slänga mig ut i Storstadens vimmel. Fina Fröken London sladdade in idag så det blir drinkar & middag. Hon hjular visst fram här på stan.  Härligt!

have a good one.


1 kommentar:

  1. wow, det låter som ni haft en toppen Fredag idag. Härligt!
    Tack för din söta hälsning hos mig idag. Jag har också haft en skön Fredag.

    Trevlig helg, söta du.

    SvaraRadera