måndag 14 mars 2011

LJUVLIG HELG - LJUVLIGA STUGA



{ spegelbilden avslöjar en puss }

Jag hittade lite soliga bilder från helgen. 
Det är verkligen underbart att ha en stuga mitt ute i skärgårdens idyll och som vi kan åka till på helgerna ÄVEN under vinterhalvåret. Som jag skrev igår, den ger oss ett lugn. Och det är grymt att få uppleva alla årets årstider. Alla min sin egen charm.

Vintern med all snö, bitande kyla, knarrande under skorna & sprakande kaminer. Skidåkning, pulkaåkning & grilla korv. Har man tur så håller isarna för lite längdfärdsskridskor, följt av varm choklad mot en rödmålad vägg i solen.

Våren med allt fågelkvitter, leriga pölar som man kan hoppa i, knoppar som brister, blommor som slår ut. Trädgården som ska fixas iordning. Fortfarande sprakande kaminer inomhus och och en del inne-häng. Sjösättning av båten, första turen till sundet för att köpa glass ... det luktar härligt vårigt.

Sommaren med vackert blått hav som sakta värms upp, smultron-blåbär-hallon-plock, vilda blommor i alla färger, grönt gräs, knastrande grusvägar, cykelmaraton, grillning och en massa härliga utfkykter med båten. Och för att inte tala on allt skönt häng med våra vänner; på klippor, på badöar, på skärgårdskrogar & hemma hos oss i stugan.

Hösten med sina vackra, varma färger, svampplock, långa promenader med kofta eller fleecen & halsduken på, fortfarande en och annan båttur till en vacker klippa för en kopp kaffe, gå på upptäcksfärd, höstgrytor, rött vin & återigen knastrande kaminer. Mycket innehäng med familjen, spela spel, baka äppelkakor och bara vara; majsigt.

Jag tror vår stuga, på vår vackra skärgårdsö, betyder extra för oss då vi fortfarande bor kvar i storstadens innerstad (vilket också har sin charm & bekvämlighet)! Appropå det - jag ska ta mig en titt på nya Hemnet nu ... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar