tisdag 29 mars 2011

KANUHURA

Jag måste få berätta om vår ö, Kanuhura. En korallö i en avlägsen Maldive-atoll mitt i Indiska Oceanen. Ön är en paradis ö och hotellet magiskt. Jag är betagen!

Så fort du kommer välkomnas du av en supertrevlig personal som "ber dig ta av dig skorna och inte sätta på dem förrän du åker hem". Hotellet är så lyxigt men ändå väldigt avslappnat. Barefootluxury! Alla bekvämligheter som behövs finns. Ett fantastiskt spa, dykcenter, tennisbanor och vattensporter. Service när den är som bäst. Igår crab-race på stranden ... Hahaha!

Jag måste få visa lite bilder. Det är ljuvligt!


Här sitter vi och chillar, dricker fruktjuicer eller kanske t.o.m en milkshake ...


Personalen (världens bästa & gulligaste) cyklar omkring på stora (röda) trehjulingar ...


Mer chill ...


Ett glas champagne i solnedgången här i baren ...



Vår bungalow (som är stor) ligger precis på stranden, med egen liten strand. Som en liten hydda inbäddad i palmer och grönska. Så vackert.


Vårt badrum - utomhus !


Andra sidan av badrummet ... Kolla in duschen och det stora badkaret. Gorgeous!

Nu ska jag väcka lill-fisen och så ska vi gå till poolen för lite pannkakor & häng.
Och jaaaa, det är värt den långa resan hit. ABSOLUT! Vi åker säkert tillbaka hit ...




1 kommentar:

  1. Jag har väl aldrig varit så sugen på att resa som nu :-). tack för att vi får följa med på ett litet hörn. Kram! och tack för gullig hälsning hos mig. Blir superglad!

    SvaraRadera