lördag 5 februari 2011

BIO-LÖRDAG


Lördag och mysmorgon.
Så härligt!
Vi hade tänkt åka ut till stugan för att bara hänga och ta prommenader, men vi orkade inte. Förra veckan tog musten ur oss.

Vi bestämde oss istället för att låta barnen få gå på bio. Bosses första bio-besök, kunde gå hur som helst kändes det som. Vi åkte ner på stan. Jag hann inom HM och hittade Elin Klings skinnjacka som jag länge suktat efter - men vilken besvikelse. Den var inte alls lika snygg på . Köpte den i alla fall och ska prova den hemma ett par gånger. Jakob tittade mycket oförstående på mig! Hittade även ett skitcoolt halsband. Det får stnanna kvar hos mig. Sedan lullade vi upp mot biografen, bestämde oss för en macidonk-lunch innan popcornen skulle nå magen. Bosse var så nöjd, så stolt över att få gå på bio han oschå!
"Mamma, va ä min bo? Ä min bio mamma?" . Lilla gullunge! Han valde en klubba som sitt bio-snacks och så traskade han och jag mot vår biosal där "Var inte rädd Långa Farbrorn" skulle visas. En ganska säker mamma på att hon skulle få gå efter 5 minuter då Busen insåg att man måste sitta still och kolla film på bio. Men INTE! Han satt som ett ljus, skrattade, sög på sin klubba, pussade mig massor av gånger, skrattade mer och njöt av sitt FÖRSTA biobesök. Herre gud vad han är söt! Underbara Bosse!

Nilsen & pappa gick på 3D Trassel. Och den var tydligen lika bra som vår. Så nu pågår vila här hemma. Sedan tar vi tag i lördagsmyset. Härliga lördagar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar