lördag 4 december 2010

NO LONDON !

Jaha. Här sitter jag.
Lördag förmiddag - i mitt kök i storstaden!
Jag är alltså inte i London.

Va?
Näe, för sent i torsdags käll kom det ett email till mig där det stod att min depature var cancelled. Jag kunde boka om den i ManageMyBookings på BA's hemsida eller ringa kundtjänst. Testade genast att logga in och boka om. Nähäpp! Det gick inte. På min depature nästa dag stod det 'travelled'. Error, error, error. Mysko! Så jag lyfte genast luren och laddade upp {ARG som ett bi!}: "Welcome to BA. Our lines are open 09:00-18:00 Monday til Friday. Welcome back!"
Va? Men som ett stort internationellt flygbolag borde man väl ha en kundtjänst som är öppen 24? Eller? Letade som en tok på nätet. Näe! Fanns inte! UK's kundtjänst stängde 20:00 {21:00 svensk tid} så det hjälpte inte heller. Så där satt jag i min soffa och visste varken ut eller in. Fick alltså vänta till klockan 09:00 nästa dag. Helt galet!

Reslutatet av det 09:00-samtalet blev:
"Oh we are so sorry Mrs Little.u! Next flight I can book you on is TOMORROW {Saturday} 7 pm.!"
WHAT!??
Me: "But dear BA-custom-service-lady - I'm going back Sunday at 5 pm!"
BA-lady: "So you would like to rebook your home-flight as well? To when? Tuesday morning?"
Me: "NO! I'm working Monday morning."
BA-lady: "OK, so I unbook your flight then? I will then make sure that you will the FULL amount on your VISA-account."
Me: "So this is really the best you can do for me? All the things I'm missing because of this, no refunds?"
BA-lady: "I'm so sorry Mrs Littel.u!"
Me: "Bye!" {and f**k you!}

Jag kan tala om att jag fortfarande är extremt besviken. EXTREMT! Känns som om flygbolagen kan bete sig hur som helst mot sina kunder och dessutom skulle jag minsann vara tacksam för att jag fick tillbaka hela beloppet av min resa {som jag inte ens rest!}. Fröken London! Så tråkigt det här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar