söndag 5 december 2010

SOM OM DET INTE VORE NOG!


* }

Till råga på allt {jag kom ju aldrig iväg till London} så har Maken lyckats gå och bli sjuk. Jippijaja. Jättejättekul! Barnen är också snoriga och nu börjar min kropp säga ifrån. Suck! De senaste dagarna har alltså inte varit på topp här hemma i det little.u:ska palatset!

I fredags åkte vi till Makens hemstad och badade på Äventyrsbadet. Det hade Maken bokat in som aktivitet då de skulle hänga utan mamman. Jag hakade på och det är alltid härligt att se barnen i äventysbad. De älskar det. Hoppar, ålker kana och dyker. Glädje! Sedan fick vi lunch hos svärmor. Hennes 'berömda' köttbulls- & prinskorvsgryta ... Fika och så hem i snöstormen. Shit vilket busväder! På kvällen beställde vi mat på en italienare tillsammans med LittleSis, T & Flisan. Gott & trevligt! Sedan sa det pang! Och Maken blev sjuk! Jättesjuk! {ni vet så där som bara män blir ... }

Lördagen blev ofantligt lugn. Våffel-lunch med sylt & grädde. Och sedan tog jag i alla fall en prommenad ner på stan, inom Beyond Retro {bara skit, tackar vet jag 'riktiga' second hands}, PUB {House Doctor} och sedan ner i Hötorgs Hallen där jag handlade godsaker till en Bouille-à-Baisse och annat smaskigt! Även en ny snowracer-pulka inköptes. Så när jag kom hem fick jag med mig Maken & kidsen till mini-backen i en timma. Så kul! Alla var förkylda och hängiga, ingen ville äta min fina fiskgryta. Jaja!

Idag söndag {ANDRA ADVENT} började jag dagen med ett kopp varm glögg. Segt här hemma. Kanske ska göra ett ryck och göra årets peppis-hus!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar