söndag 26 september 2010

[opsy dahlia!]


{ oh my dahlia }


I fredags tog jag och barnen en tur till Hötorget. Det var ett underbart väder, solen strålade och vi höll på att svettas ihjäl i våra varma jackor. En härlig brittsommar-dag - eller kanske höstdag {bara att acceptera att nu är hösten här}. Vi köpte {såklart} hallon, jordgubbar och så 3 knippor av dessa underbara dahlior i olika färger. Se är spm små konstverk - så färgglada & vackra. Nästa sommar ska jag så massvis med dahlior i våra trädgårdsland!

På eftermiddagen gick vi till biblioteket och lånade en massa böcker. Jag hann inom en affär och handlade ett bar höst-strumpbyxor {tights eller kalasbyxor - your choise} som jag ska försöka mig på att använda tillsammans med mina klänningar som bara hänger där i garderoben. På kvällen, när Maken kom hem, hade vi tacos-fredags-mys och kollade tv i soffan. MYS!

I lördags {igår} sken solen lika fantastiskt och vi bestämde oss för att visa Maken Mulle Meck-parken. Han blev precis lika lycklig som vi, parken är grym. Så himla fin & cool med alla finesser! Lunch på Fabriken och sedan en liten stund av slappa, innan jag skulle agera moster och ta hand om Flisan på ett bröllop {I felt like a real wedding crasher - hahaha!}. Maken och barnen hade värsta pappa-kids-hänget!

Idag har vi haft en riktigt familjedag. Maken och barnen lekte i lekrummet och jag plockade fram alla våra barnkläder som killarna vuxit ur. Så mycket söta små kläder - så mycket minnen - så svårt att göra sig av med. Men LittleSis har fått två hela kassar med kläder och sedan ska även Fru Granne gå igenom dem, innan jag lämnar in dem till välgörenhet. En del saker kan jag nog kanske sälja på Blocket/Tradera. Det är ju en hel del fina kläder från Molo, Katvig, Po.P, NovaStar etc etc. Är ni intresserade så får ni höra av er! Gissar att LittleSis plockar de som inte är alltför killiga ... Och jag har konstaterat att vi inte behöver köpa några nya kläder på ett bra tag till kidsen! Jo, vinterkläder till Nilsen, men annars är det smockfullt.
Jag fortsatte till hallgarderoben - röjde & rensade, organiserade om. Och nu sist har jag röjt och omorganiserat {kastat 'skärp' - men det vet inte kidsen om} i barnens garderob. Ooooh, livet känns lättare liksom! Nu bakas det ostpaj i ugnen och ett glas rött står och väntar. Mmmm ... söndag!

{ moster-barnvakt ... nästan monster-barnvakt ... hihihi }

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar