söndag 26 september 2010

[ autumn + wedding = fab ]

{ wedding .. love .. beautiful }

Igår gifte sig en av min systers bästa vänner. Och jag hade äran att göra hennes bröllopssmycken. {bilder kommer snart i littleu's smyckesskrin ... litet smakprov här ovan.} Jag hade dessutom äran att närvara {som en äkta wedding crasher, haha} eftersom jag var barnvakt åt lilla systerdotter Lisa. Både vid kyrkan & på festen. 
Och wow! Höstbröllop är ju fantabulous, så vackra! {den enda nedsidan - brrr ... det är kyligt ... }. Fru FralleBullen strålade av lycka när hon kom ut på kyrktrappan och hon var strålande vacker. Smyckena satt som ett smäck & gnistrade så där underbart vackert som bara äkta Swarovski kan göra.
Stort GRATTIS & LYCKA TILL till kära Fru & Herr FralleBulle!

Jag & Flisan hade det så bra tillsammans. Hon sov, skrek lite {då kom mamman och gav mat}, sov lite till, skrek lite {fick mat - igen}, lekte, sov & åt. Jag fick titt som tätt besök av de andra ammande mammorna i det så kallade barnrummet - så lite tjatter & skvaller efter något glas champagne {inte jag då - hmmm, jag körde - och passade barn}. Najst! Sedan var det dags för oss vanliga & dödliga att dra oss hemåt. Skönt att veta att Flisan trivs med sin moster {och gudmor}.

2 kommentarer:

  1. Tack ännu en gång för att du gjorde mina vackra smycken!

    Stor kram
    Fru FralleBulle

    SvaraRadera
  2. Lilla Frugan FralleBulle: GUD vad du var snygg igår! Njut av de första dagarna som Fru. Och minns allt härligt från igår. Hoppas ni hade kul. Det vet jag att era gäster hade! Kram & Lycka till!

    SvaraRadera