tisdag 28 september 2010

[bästa restaurangen]

{ ost som dessert }

Förra veckan var Fru Granne och jag ute och åt en fantabulous middag på Matbaren {Mattias Dahlgren}. Och wow! Vilken restaurang - värt varenda öre {ja, det kostar en slant}. Jag skulle vilja påstå att det är den absolut bästa restaurangen i Sverige!

Maten är gudomlig {god & vacker}, drycken som rekommenderas till är 'bara så mitt i prick' och personalen är SÅ trevlig. Vi satt i baren {i Matbaren} hela kvällen - kom dit klockan sex och gick vid 11-tiden. Ska ni gå dit, boka en plats i baren! Absolut det trevligaste stället att sitta, för du är liksom 'med' och mitt i smeten. Dessutom får du tillfälle att se när Mattias himself tillagar en del av maten samt snacka med den trevliga personalen som verkligen tar sig tid att snacka med en och bjussa på båda det ena och det andra.

Vi gick därifrån med mätta magar & ett stort leende på läpparna. Tack Mattias! Tack Fru Granne! Vi gör snart om det igen ...

Pst. Ska man slå på stort ska man naturligtvis gå till Matsalen och äta deras avsmakningsmeny med tillhörande vinpaket. Har man något stort att fira och inte känner för att ta en weekend till en Europeisk storstad {jaá, för det är samma prisklass typ} är det helt gorgeous! En upplevelse utan dess like - jag lovar! Been there - done that!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar