fredag 23 juli 2010

[STOLT MAMMA!]

{ wow ! }

Idag är en stor dag!
Nilsen kan cykla helt själv.
Hurra!

Han har länge envisats med att ha stödhjulen på.
Och då har vi kännt att det är ingen idé att tjata.
Då är han inte redo.

Men så i förra veckan föreslog jag att vi skulle ta av dem och japp; det nappade han på.
Maken sprang en gång med honom med pinne där bak som stöd.
Jag en gång fram- & tillbaka till stranden {ca 300 m}. Det vinglades rejält och jag tänkte att herre gud det här kommer dröja innan han cyklar själv.
Sedan idag på förmiddagen cyklade han hela reservatet med en av oss springandes bakom.

När Busen sov efter lunchen så kom han in till mig och sa:
"Mamma, kom och titta vad jag kan!"
Stolt som en tupp satte han sig på sin cykel, fick lite fart av maken och swisch-swosch cyklade han helt själv.

Sedan dess har han  bara cyklat och cyklat!
Så coolt!
Jag är en väldigt stolt mamma.
Nu var han redo.
Då kan han.
Sån är han jämt.
Fina Nilsen ... duktiga Nilsen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar