fredag 21 maj 2010

[home alone]

{ jag behöver hitta ett par nya brillor - oh, dessa var coola ! }

Idag åkte maken till London för att vara med på 'viktiga möten' --- jamen hoppala, på en lyxig golfbana! Måste vara riktigt viktiga möten, haha! Men det är kul för honom eftersom han ska träffa Mr P {vilket han inte gjort på länge}och han får spela golf {vilket han älskar att göra men satt åt sidan lite sedan kidsen kom}. Hoppas du får en riktigt trevlig helg min love!

Jag och kidsen vaknade trötta imorse. Jag hade tänkt att vi skulle åka ut till stugan idag och komma tillbaka imorgon. Men eftersom Busen var vaken halva natten var det en mycket trött mama som vaknade och kände att stress-nivån inte riktigt höll för matinköp, bilåkning & fix-av-stuga-när-man-kommer-fram själv med två vildingar. Istället hade vi mys-morgon, vi tog det lugnt - tittade ut och beslutade oss för att gå ut i solskenet ... till Vasaparken och leka. Nilsen träffade sin dagis-kompis I där så de lekte massor. Busen skrämde bort alla mindre barn genom att skrika så högt han kan och tar i från tårna så han blir illröd i ansiktet. Hjälp! Vilket litet monster! Sedan gick vi sakta hemåt, åt kokt korv med mos från mojjen och satt ute på gården i solen och åt den. Lunchen avslutade så klart med en glass och några springvarv.

Nu vilar Busen, jag sitter vid datorn och lägger in nya smycken och Nilsen målar fina teckningar. Kanske morfar ska få en på posten på söndag ... {han fyller år då!}.

Oh ja. Gårdagen blev mycket, mycket trevlig. Föst förskolans dag där Nilsen uppträdde för oss och vi bjöds på fika. Så söta barn är när de sjunger!

Sedan middag med bästa vänner. Måste säga att Lydmar är ett schysst ställe - kanske inte någon höjdar mat - men mycket trevligt. Gillar den stilen {ljust & cool inredning} på restauranger. Som alltid har vi  {Fru M, Fru L & jag - men vi saknade Fröken K även denna gång } massvis att snacka om. Och Fru M köpte mina Sculls smycken i guld & ljust rosa. Vad kul! Och min gula, fina Anthro-klänning fick komma ut och se solen. Åh vad jag gillar den!

Och så köpte jag en riktigt fin, mörkblå kavaj igår som även den fick hänga med ut på galej. Ska se om jag kan hitta en bra bild på den ... Nu ska jag & Nilsen spela Nintendo så det ryker om det!

h.a.a.a.a.a.a.a.a.a.p.p.y..w.e.e.k.e.n.d..m.y..f.r.i.e.n.d.s!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar