lördag 22 maj 2010

[lööööördag med sol :: makes me happhapphappy]

{ idag ska kjolen på ...}

s.k.ö.n.a..l.ö.r.d.a.g.!
Solen skiner.
Det är härlig svensk sommarvärme ut.
Och barnen och jag ska ut på äventyr.
Ljuvligt!

Gårdagens eftermiddag blev kanon!
Solsken & ljuvlig värme och ...
Jag hade missat att vi hade A.W med dagisföräldrar vid 4-tiden (de kör A.W på Matvarufabriken - vin 50 pix och man får plocka så mycket gott man vill från en superhärlig italiensk buffé, kanon.). Så trevligt att sitta och snacka, sippa på ett glas rosé medan barnen lekte på trottoaren {jag satt dock med hjärtat i halsgropen för om barnen skulle råka springa ut i gatan}.

Sedan blev vi uppbjudna på middag till Fru S och Herr C. Vilken hit! Jag fick {äntligen} smaka på deras ljuvliga tonfisk med nudlar & koriander- & chilisås. Mmmmhmmm, yum! Barnen lekte och lekte {så bra vänner} tills de blev trötta. Hem och i badet, två trötta kids i säng. Och en mamma som halvslumrade framför tv:n. Synd att maken fick med sig datorn med mina romatiska komedier på ... ärligt talat. Svensk tv! Suck!

Nu : ut i solen!
{njuta}

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar