söndag 21 mars 2010

[blooming saturday]


Tänk vad en lördag + egen tid gör gott för n 2-barnsmammas själ. Löjligt härligt! Jag piffade mig (lockade t o m håret) och lånade LittleSis fina vårjacka från favoriten HunkyDory (hon är ändå för tjock för den *fniss*), sedan gick jag och köpte (fick) en latte på Lilla Fabriken och åkte ner på stan. Gick och strosade i Sturegallerian (pärlshoppen - jahapp, så klart) innan mamma & LittleSis också dök upp (sju-sovarna).

Vi strosade vidare i solens sken. Inom Svenskt tenn & Carl Malmsten, vidare mot Nybrogatan och dök in i ett par,tre, fyra eller fler butiker och kom ut med ett par, tre, fyra eller fler kassar. Shopping + mamma + systrar + solesken = tearpi för själen. Underbart att få ha dessa två fantastiska kvinnor som mamma & syster - min familj. De åkte hemåt (mamma skulle med pappa på Björn Skifs & preggo-Löken skulle vila) och jag fortsatte i solens sken. Shoppade loss åt maken och sedan förbi saluhallen för att köpa lax inför kvällens middag hos oss.

Jag kom hem med mina Vagabondsandaler (tjiho, fanns kvar i storlek 35), ett enastående armband modell större från Indiskas silverkollektion, en wawawoom-kjol från Indiska och så makens fina kläder från Zara (endast ett plagg - 'turre-tischan' - behöver bytas, well done frugan). Nu får jag nog lugna vår-shopping-nerven för ett bra tag.

Sedan : Middag här för hela stora familjen. Det böds på calamares a la maken & laxburgare med chili & koriander a la mig.

En mycket, mycket trevlig dag! Tack maken för att jag får göra mina egen-dagar då & då.



So me!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar