söndag 21 mars 2010

[1,2,3]


... så var de bara tre. Tre små apor hoppade i sängen ... haha! Maken for till HK idag och lämnade mig och the little huligans hemma i en hel vecka. Vi (mest jag) saknar honom redan . Eller som Bosse går omkring och säger: "jubba, jubba". Tror det betyder att pappa jobbar. Ja det är inte lätt att förklara alla gånger för dem vad pappa gör och varför pappa måste resa bort i så många dagar. Men som maken säger när jag suckar och har en klump i magen över att han åker: "Älskling, det går fort. Snart är det fredag igen!" Och det vet jag ju också. Och jag vet att jag och the little hulligans kommer ha det supermysigt i veckan - men ändå ...

Mamma & pappa har lånat med sig Nilsen till Tekniska museet nu idag. Han ville visa dem rymdtoan - "som man faktiskt inte kan bajsa i" och så klart rymdmoppen. Och så äter det med 100% säkerhet pannkisar.

Skönt för Nilsen att komma ut lite. Nils har nämligen inte varit helt hundra den här helgen. Illamående, hängig, trött och risig ... mest hängt framför tv:n utan lust till något. Och matlusten har absolut inte funnits där. Inte ens pannkakor ville han äta igår. Kan det vara Haverix-sprutan? Nu håller jag tummarna för att han är på topp när han kommer hem så att vi får en bra kväll här hemma. Vi ska kolla i Boog & Elliot. Så kul! Och äta köttbullar. Och sakna momo & mofa!Och fixa inför vardagen imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar