lördag 8 augusti 2009

Soligt väder & vänner

Vi har det ju så najst! Vilken tur vi har detta skärgårdsställe - kan inte säga det nog med gånger! We !
I torsdags tog vi båten ut i skärgården igen - vackra havet, solig sol, glittrande vågor, fina kobbar & skär. Och jag körde båten ... me kapten! Denna gång styrde vi mot Blidö. Js syster K var där på en veckas semester, så vi passade på att inta lunch med henne och hennes assistent. Efteråt satt vi i halvskugga och åt glass och tittade ut över havet i viken. Mycket trevligt! Hemåt och sedan blev det bad från bryggan. Nilsen 'badade' nästan - ooooh herre gud! Framsteg! Hem till oss, lagade en broccoli soppa och vid femtiden knallade vi ner mot J,J,D&S med vår kastrull. Vi hade en liten present till lillasyster och så ville vi bjuda på middag. Barnen lekte massvis i trädgården medan vi drack bubbel (jo jag tackar jag) och babblade. Det är najst att ha kusin m familj här ute.

Igår tog jag bilen in till affären direkt på morgonen, uppdaterade kyl&frys lite inför helgens middagar vi ska ha. Sedan gick vi ner till stranden där vi tillbringade hela dagen. Vi badade alla - jaá t o m Nilsen. HAN BADADE! Sprang i och ur, tävlade med mamma och pappa om vem som kom i snabbast. Hähä, bra teknik?! Hemma plockade vi av de nymogna hallonen. Gud vad egna vildhallon är GODA!

Just nu är det mycket FIKA! I ! Precis som min figur verkar gilla - hmm, nu är det dags att ta tag i träningen! Forma om lite granna ... På riktigt! Basta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar