måndag 10 augusti 2009

... och så fortsätter förra inlägget!

Ja, min blogg leker sitt eget liv just nu. Jag får inte riktigt till den. Men NU ska det bli andra bullar. Skyller på sommarvärmen!

Nu ska jag fortsätta där jag slutade sist. I fredags efter hallonplock så tog vi en dusch, jag fixade lite i trädgårdslanden och sedan preppade vi inför kvällens middag. Js Kollega med flickvän kom på middag vid halv sex. Vi bjöd på en god matvetesallad med massor av grönsaker bl a selleri, äpplen & ärtor vilket blev super, grillad kyckling och min libanesiska sås därtill. Lyckat & mycket trevlig kväll. De tog båten hem redan vid 9-tiden så efter det slappade jag & maken i soffan framför Changeling. Vet inte vad jag tyckte om den? Vet inte vad jag tycker om Angelina Jolie heller ... tror inte det var min typ av film. Tackar vetja romatiska komedier.

I lördags hade vi en toppendag! Vaknade kvart i nio! KVART I NIO! Vilka barn vi har va? J flög upp ur sängen och skrek: "Herre hud! Man SKA INTE sova så här länge med barn! Kom igen nu!" och så preppades picnic korgen och sedan bar det av med skrinda ner till båten. Dagens utflykt gick till Rödlöga. Spännande eftersom det ligger långt ut i havsbandet. Havet låg stilla så det skulle gå bra ... vilken tur det blev! Väl ute vid Rödlöga skulle vi kolla vart man lägger till, var affären fanns. Jaha, PANG! Så körde maken på grund! Haha ... man kan ju skratta nu! Då kändes det så där med propellerblad som gått av. Runt hela Rödlöga & Svartlöga fanns det miljonerstriljoners små grund och vi var väldigt försiktiga - och puttrade fram, men ändå lyckades vi. Nu har vi lärt oss det också - och har en erfarenhet mer med oss som båtägare. Vi kom i alla fall hem. Badade vid stranden innan vi gick hem och började fix inför kvällens middag. 'Grannarna i vita huset' och familjen Kusin skulle komma på grillning vid 5-tiden. Vi bjöd på Chivapchici och min libanesiska sås, Vita huset hade med sig 2 fantastiska sallader (ska skriva ut receptet på en av dem, you will oooove it) och Kusin hade bakat bröd. Vilken fest måltid! Barnen busade runt i trädgården. Ivan & Nils är jämngamla och hittade varandra. KUL! Blir bra sommarkompisar ute på ön. Dylan hakade på så gott han kunde, lille plutten. Vita huset är så trevliga, kul att lära känna dem. Nästa event blir bastubad i deras sjöbod, hur najst är inte det! Kvällen blev inte sen, men tillräckligt. Ännu en kväll vi kunde slappna av i soffan innan vi somnade härligt trötta av alla upptåg under dagen. Kan rekommender ett gott lådvin: Bundustar, 175;- från Sydafrika. Bra för att vara lådvin.
Söndagen spenderas i strålande solsken - varmt, varmt - på stranden. J fixade med båten, städade den och kollade upp vilken propeller vi ska ha *suck*. BosseBus sov efter lite bad och lek i sanden och jag kunde luta mig tillbaka i solstolen och läsa lite skräptidningar som jag hittade på Kusins utedass. Lovely! Efter lunch och en fika på stranden - och ett underbart dopp - satte vi oss i bilen hem. Vi trodde det skulle vara trafik kaos, men det gick hur smidigt som helst att ta sig hem. Hem och duscha, TVÄTTA och kvällen avslutades med pizza och skön Mama-läsning i soffan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar