söndag 30 augusti 2009

I love lavendel & rosor

Jag älskar doften av lavendel - min absoluta favoritlukt, så mild, fräsh och lugnande. Och rosor - mmmm, tycker jag om också.



Idag har vi därför anlagt en ny rabatt utanför garaget, för att mjuka och känslan av garage. Jag tror det kommer bli kanoners. Vi får väl se om mina rosenbuskar från stan får liv igen där ute i ny jord och i nytt sällskap. HOPPAS! Rosenbuskar i babyrosa, starkarerosa - en större rosenbuske i vitt och lavdelplantor där emellan ...

Sedan har vi varit inne på visning av Gula huset - spännande att se om det blir sålt & vad det blir sålt för. Det var en del folk på visningen. Sedan bar det av in mot stan och middag på Döden i Grytan. Det var Nilsen som önskade det - han älskar deras efterrätt: Hallonsorbet! Putte! Nilsen har varit på ett strålande humör den här helgen. Skrattat och varit så lycklig, det gillar jag - rättare sagt - älskar jag. Tänk om han inte trivs i stan, tänk om han verkligen misstrivs på dagis? Han säger ju hela tiden att "han bara vill vara hemma med mamma". Hmmm, suck! Knivigt! När jag förklarade att jag hade mycket att fixa med denna veckan, fixa inför USA-resan och jobba lite också så tittade han på mig och sa: "Men mamma, du jobbar ju inte! Det gör bara pappa!" Och så skrattade han ... Jaha, så var det med det!

Nu dö soffan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar