tisdag 1 september 2009

I LOVE Second Hand

Tänk vad det är spännande att stiga in i en second hand affär och börja gå igenom vad de har. Ofta är de ganska små och kläder hänger huller-om-buller. Men en del är bra strukturerade och man vet var man ska titta, om inte så lär man sig. Lyckliga jag som dessutom har en bästa A som också älskar fynda på second hand. Vi brukar utropa samstämmigt att "detär inte klokt vad folk 'slänger' saker som de inte ens använt!" Dessto lyckligare är vi. Jag vet - många är ni som tycker det är 'äckligt' & snuskigt att handla begagnat - men jag brukar tänka så här; det är lika äckligt att köpa kläder i affären. Folk provar dem och hänger tillbaka dem, de köper dem & tar med dem hem och provar dem och lämnar sedan tillbaka dem. Då blir de också 'snuskiga'. Och om man bara tvättar second hand fynden ordentligt så finns det ju inte ett spår av äckligt kvar. Dessutom är de flesta plagg jag köper oanvända - hur kommer det sig? Köper folk saker, lägger dem i garderoben och så en dag lämnar de in dem på second hand butiker för att slippa se dem igen. Jag menar jag har hittat så fina, helt nya plagg. Många har blivit mina absoluta favoriter - för en spottsyver! Som sagt: I LOVE! En gång Smålänning - alltid smålänning. Haha! *ler* Hemligheten: Hitta dina favoritbutiker - och scanna av dem noga - och bli gärna god vän med agarinnorna. Då hjälper de till att plocka fram godbitarna och håller ett vakande öga över det som de vet att 'du' gillar. Mmmm, jo jag tackar jag!

Igår hittade jag de coolaste mörkabruna läderstövlarna, i tjockt läder med precis lagom promenad-klack - 350 sek. De var inte ens slitna undertill. De har säkert kostat över 1000 sek. I dag hittade jag 2 underbara böcker - olästa - för 30 sek styck. ABC & den Lilla, Lilla Gumman. Och ett par mocka Minnetonkas för 90 sek. Oanvända! På barnavdelningen - hihi, bra att vara liten ibland.

Nu myser jag och LillNill i soffan framför Piggley Wink. Det är en bra tvserie - med bra moral. Dags att ta tag i middagen och sedan ska jag på föräldrarmöte på Linden.

Ooooh - jag måste tillägga att jag äntligen hittat inspiration att göra smycken igen. Gjorde 3 stycken igår och nu är jag på G. Sugen någon på ett par nya smycken inför hösten galej? Kanske bara för att piffa upp den annars så vardagliga outfitten? Det är bara att höra av sig - jag gör dem på beställning. Men snart, ska jag ta tag i min lilla.u hemsida, lägga ut bilder på det jag gör/gjort. Måste bara fnula ut hur det redskapet för webben fungerar. Hmm ... Nu ska business-Bullen snart vara tillbaka! Spännande!

1 kommentar:

  1. Go go go!! Nu jäklar ska det bli business. Puss

    SvaraRadera