torsdag 7 maj 2009

Redan Torsdag ...

... OJ vad denna vecka bara rusade förbi! Shit! Nu är det redan torsdag och solen verkar komma tillbaks. Alltid lika välkommet! Men vart tog min inspiration vägen denna vecka? I måndags träffade jag Snygg-Anna. Vi hängde hemma hos henne och åt lunch från Vurma. Såklart hann vi med en liten shoppingtur också när kidsen ändå skulle sova. Sedan hämta Nilsen på dagis och hem och softa. Eller njae, vi lagade soppa till 20 personer. Hmmm ... För:
I tisdag, guess what - jodå, som vanligt när vi har jour blir vi inkallade i köket. Varför ALLTID jour för oss? Men eftersom jag förberedde soppan dagen innan och Jakob gick ner med den på kvällen så var det lugnt. Barnen gillade 'fisksoppan utan fisk' - Nils älskade den men undrade var broccolin hade tagit vägen? När vi kokade den på måndagskvällen ville han äta MASSOR av broccoli. Eva önskade att soppan skulle mixas så när den serverades till barnen var det bara fisken som var 'synlig', till Nils stora sorg. För tydligen är Broccoli Nils nya FAVORIT! Hurra! Jag hann ut en sväng efter dagis, Cissi kom förbi när jag och Bosse åt lunch. Jag gick och lämnade tillbaka den ärtgröna solhatten från KikKid som jag köpt på VildÄnglar i måndags - BosseBus såg ut som en tjej i den ... Ingen hit! Returned! Gick sedan och hämtade min chokladprins på dagis. Stolt som en tupp var han över att det var HANS mamma som hade lagat den goda soppan 'utan broccoli'! GULLUNGE! När vi kom hem ringde The Rug Company och ville köra hem vår Wallhanging - heyeeeaaayy, vad spännande! Den blev uppsatt och PRECIS så fin som jag önskade. Mamma tycker det ser mer ut som en sån där flagga ungdommar har på väggen när de hejar på ett fotbollslag, hmm, vad vet hon om cool konst - hahaha! Jag diggar den starkt!

Igår, onsdag, träffade jag Helene & lilla, söta Frida. Stora tjejen nu, alla redan 5 månader & kanske världens lugnaste baby! Vi hängde här och mumsade i oss min nybakade kladdkaka till en latté - japp, vilka lattémorsor va!? Sedan lunch på Muffin Bakery i solen utomhus. Fast - vilken sol? Vi var tillslut så kalla (trots 2 filtar var & Bosse i sin fleeceåkpåse) att vi var blå om läpparna och var tvugna att gå in en sväng till mig för att värma upp oss innan vi kom oss för att gå ut på en prommenad igen. Brrr ... Jag gick med Helene runt Kungsholmen efetrsom Bobo ändå behövde sova lite till. Himeln var SVART! Och regnet kom ösande lagom då jag hämtade Nils. Härligt! Blommorna lär i alla fall gilla det. Killarna och jag hade en lugn eftermiddag. Jaaaá förutom att Nils sprayade hela magen med mitt hårspay och fick en allergisk reaktion. Jeeeze! KIDS! Ingen fara på taket dock ... Vi lagade till kyckling wraps som vi kastade i oss innan pappa J kom hem och jag kunde gå på Gårdsplaneringsmöte hos Camilla. Spännande projekt! Sedan dog vi i soffan ätandes GBglass (J handlade hem ett helt storpaket med pinnar som snart är slut - farligt) och snackande om hur vi skulle få till helgen. Huxflux är det firande av Karin i Uppsala på söndag - dvs INGEN myshelg i stugan - mera stress eftersom vi har inköp till dagis på söndag och får stuva om planerna. Men Karin ska så klart firas med tårta. Det går nog bra det också ... Man måste ju kunna vara lite spontan trots 2 barn! Eller hur?



Nu idag - LUGN, skön (trött, trött, trött) dag med LittleBo. MYSIGT! Vi ska bara hänga och fixa här hemma. Sedan tror jag minsann att vi ska baka syltkakor i eftermiddag. Det har liksom varit planen hela veckan för våra efetrmiddagar, men så har båda barnen bajsat på eftermiddagarna och så har det bara blivit ingetting av någoting på eftermiddagarna. Så kan det går när inte haspenn är på! LUNCH!
Kram ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar