lördag 23 maj 2009

gräs

Jag säger bara ... oj oj oj! I år kommer vi att ha värsta greengräsmattan - tät & saftigt grön! Algomin & Ösregn = sant! Igår när regnet öste ner klädde jag och Nilsen på oss varmt och tätt och så gick vi ut och gödslade gräsmattan - så nu är mossan snart ett minne blott. How great! Jag ser en grön tät gräsmatta framför mig i sommar - där ska jag ligga och sola och njuta av en massa bra tidningar när barnen leker snällt i solen med varandra. Dream on baby!

Annars hade vi en ganska så lugn dag igår. J var i Arninge och handlade inför renoveringen av stugan som sätter fart nu i veckan. Lister och foder och värmeslingor. Klinkers var svårare att få tag på, men det får jag fixa i veckan. Och så köpte han 3 st såbäddar som ska sättas samman och preppas här under dagen, tänkte jag. Sedan ska vi så sköna, gröna grönsaker och blommor i dem. Kan man så potatis i dem tros? Vi åt goda korvar från Taylor & Jones igår kväll. Mums! Nu ska J & Nilsen iväg för att titta på båt, verkar vara svårt att bestämma sig för en båt! Och så ska vi göra ChiliConCarne ("Jaaaaaa! Chiliconcarne! Jajajaja, mums!" som Nilsen uttryckte det ). Llittle sis & T kommer ut idag - med silverpilen. Härligt! Vi ska försöka ta oss ner till havet och meta. Hittade feta, fina daggisar igår när jag krattade undan lite löv. Uiiih! Men åh vad livet här i stugan är skönt!
Vi har dessutom en söt, liten padd-baby i vår trädgård. Han höll på att bli mosad av Nilsens spade igår, men jag hann rädda honom. Nu hoppas jag han hoppar glatt i det gröna gräset och växer till sig så vi får en fin Karl-Oscar i år också. Och så vimlar det av Vinbärssnäckor. Dessa coola, stora sniglar! Nils älskar dem, han sitter och spanar in dem, snackar med dem och petar försiktigt med en pinne på dem. Det är ju så spännande att se deras spröt åka in och ut. Vi har sett säkert tio bara igår. Såg en idag också, klättrandes på stenen utanför fönstret. Mamma tycker vi ska koka & äta upp dem, BLÄ säger jag. Jag gillar att snacka med dem, precis som Nilsen .
Nu ska jag plocka lite här i stugan (måste ju plocka undan inför renoveringen) och så ska jag sätta igång med maten. BsseBus sover sin fm sömn och jag är trött.
Fortsatt trevlig helg till er !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar