torsdag 21 maj 2009

Veckan ...

Veckan som gått har varit trevlig (även om inte jag varit i form ...). Lets catch up:
I lördags kom vi aldrig iväg ut till stugan eftersom vi alla var så trötta och sov hela fm. Jisses! Jakob & Nils var ute och provkörde en båt medan jag och Bosse gick till Taylor & Jones och köpte fina engelska korvar för grillning på kvällen. Lugn dag! Skönt! Vi grillade med Cissi & T på kvällen - och sedan mös vi i soffan och kollade Robinson - så klart!
I söndags så tog vi det också lugnt - fixade lite hemma och så där. Vi fick besök av familjen Rådö som kom och fikade. Sedan var det eftetrmiddag och dags att förbereda sig inför kommande vecka. Men min älskade man lyckades med konststycket att däcka! Han pillade i sig en allergitablett på fm som inte var så bra för honom, om man säger så. Han blev riktigt dålig framåt eftermiddagen och låg och sov på soffan hela eftermiddagen. Inte mycket blev gjort. Jag kände mig inte direkt laddad inför veckan. Och inte bättre blev det då vi tog en dusch ... plötsligt vid torkning av kidsen säger J: "Jaha, nu har han fått vattenkoppor!" Yeah! Jippo! Hurra! Shit, hell noooo! Veckan kunde kanske börja en smula bättre?
Måndag: Vaknade strax innan åtta, Nilsen sov fortfarande så jag tänkte att jag smyger in och kollar hur prickig han är och om det är massor av dem så får han sova vidare. Jag kollade, såg inget, kollade, såg inte en prick! Va? Where did they go? Jag tände ljuset och letade men inte en koppa syndes mer än en prick på kinden. Så funkar väl ändå inte vattenkoppor? Så jag beslutade att vi skulle gå till dagis och för att vara på den säkra sidan fråga vad de trodde. Men såklart var det inga vattenkoppor. Så han fick stanna. Jag hängde hemma med BosseBus och städerskan. Bosse är en klippa på att resa sig nu, han övar och övar och vill så gärna kunna gå utan sin gåstol. Plutten! Han fattar inte riktigt att han borde ta det lite lugnt och inte bara kasta sig mot oss. Han tror han kan gå själv plutten! Slöade till mig, lät Bosse sova hemma, fixade med diverse saker och kom på att Syster Little fyller år den 19e. Skippade Anna-häng och fixade istället med blommor etc till henne genom att ta en långpromenad runt stan. Skönt! Fixade nya överdragsbyxor från Po.P till Nilsen också. Väl hemma och hämtat Nilsen fixade vi en massa innan det var dags för att äta. Lugn kväll.
Tisdag: Åkte hem till Anna när BosseBus skulle sova och fick MYCKET god lunch. Shit vad Anna är en klippa i köket! Och killarna Grus lekte på köksgolvet medan vi och Annas kompis Anna satt och babblade skit. Vi hann dessutom inom Camillas en sväng. Fyndade en mycket fin kofta från Dagmar för endast 300 pix. Mmm, me LIKE! Jag skyndade mig hem för NU var det dags för Förskolans Dag på Linden. Och MIN fis skulle ju vara Karlsson. Jakob & Cissi kom också. Vi fick fika och tittade på allt som barnen tillverkat under året (åååh så fina saker). Sedan var det DAGS ... men då fick Nilsen scennerver och ville inte vara med alls. Jakob fick sitta med så att Nilsen kunde vara med på ett hörn i alla fall. Plutten! De sjöng och tog i för kung och fosterland - alla Astrid Lindgrens sånger. Nils var så cool som Karlsson på taket! Sedan hem - vila en sekund (J stressad som ett arsle pga jobb) - och sedan var det dags för att gå till Cissi en trappa upp. Vi åt mat från Arirang. Bibimbap - Shit vad gott! Och skumpa och gott rödvin fick vi också! Mums! Tack snälla!
Onsdag: Dags att träffa Helene & Frida i solskenet - som mitt under lunchen (efter en rask promenad i Haga) förvandlades till regn. Vi tog en sväng till Kungsholmen och inom VästermalmsGallerian för att sedan prommenera ner till Taylor & Jones. Jag köpte mera underbara engelska korvar till nu till helgen. Hurra! De är så goda! Shit pommes - helt underbara! Vi bestämde oss för att komma iväg torsdag morgon (idag) och ha en lugn kväll hemma istället, plocka undan lite och komma i säng tidigt! J's stress igår smittade av sig på mig. Helt slut - kanske beror på Nilsens trotshumör också ... han är inte att leka med just nu! FISUNGE! Hahaha ...
... Men nu i stugan är vi alla på strålande humör och hans trots märks inte av en snutt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar