torsdag 30 april 2009

HAPPY VALBORG!

Idag önskar vi er alla en HAPPY VALBORG! Solen skiner från en klarblå himmel & vi ska packa ihop oss som den sanna Familjen Taikon som vi är och köra ut mot stugan på Ljusterö! Mmmm ... I !

Vad ska jag ta mig till med min lill-knodd? Varför sover han inte på nätterna? Varför har jag fått två kiddos som inte har velat sova på nätterna. Men Bosse är ju helt galen - snart 8 månader och vägrar somna om om han inte får amma en skvätt! Låt honom skrika tänker ni - men hell NO! Han skriker som den värsta branskårssirenen ... vem orkar med det 3 ggr per natt? Ingen i den här familjen Burell i alla fall! Men kanske är det så att vi bara måste ta tjuren vid hornen och köra en hell-week!? I övrigt är min GosseBosse världens mest UNDERBARA lille BosseBus-gláskit!

Vilken trevlig vecka jag har haft! Nilsen har 'älskat' att gå till dagis, sprungit in och lekt med sina kompisar (jag vågar inte tänka på hur det ska gå till hösten då favorit-Love börjar förskolan!). Att han vill gå dit & är glad gör livet så mycket roligare & enklare för oss. De brukar säga nöjda föräldrar=nöjda barn. Men lika mycket tvärtom OCKSÅ! Lyckliga barn=överlyckliga föräldrar! Eller hur?

Och jag har träffat bästis-Anna så gott som varje dag. Jag vet att DU inte läser min blogg - du lilla 'teknik-fegis' (hahaha) men OM du gör det: TACK för att du är DU och för att vi har så skoj tillsammans igen ! Jag ser fram emot vår/sommar/höst/vinter mamma ledighet med dig. Tur att vi tänker så lika angående att vara hemma med kidsen.

Jag har hälsat på MallanBrallan på 'landet' i hennes nya, fina hus. Där bjöds det på sightseeing och god mat. Och jag blev mycket positiv till Lännersta - även om jag tycker det är liiite off fortfarande. Och sugen på att röja i din trädgård blev jag som sjutton! Vilka möjligheter Malin! Förstår att ni trivs där ute i ert fina hus och att barnen älskar det.

Jag har shoppat lite fina saker till kidsen & mig - på second hand SÅ KLART! Hittade en fin jeansskjorta från Designers Remix Collection (170;-), 'nya' Timberland vårskor till Nilsen för 175 pix och ett par Nanou braxor till Bosse för 45 pix. Inte illa va? I'm from Småland! Haha ...

Nu kommer Nilsen och vill gosa med mig lite i soffan innan jag ska sätta igång och packa. Det kan man ju inte motstå. Min fina Nils!

Måste säga att solen är själamedicin! Solen I !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar