onsdag 28 januari 2009

Vagnar!

Hej och hopp ... onsdag mitt i veckan Vackra tulpaner i härlig färg står och ler mot mig på vårt bord. Våren - kom nu med stormsteg! Nu är det tröttsamt att dag in och dag ut vakna, titta ut och se detta mörker och sedan under dagen få detta kalla slaskregn piskat i ansiktet! Give me a break! Men lite ljusare är det faktiskt på dagarna. När jag hämtar Nils runt halv 4 så är det faktiskt fortfarande ljust och det är så skönt. Det finns hopp! Speciellt tillsammans med de vackra tulpanerna på bordet och det faktum att vi alla är friska! Jag vet, jag vågar inte skriva det knappt ...

Igår var jag på BVC med lill-Bo och han är en riktig liten köttbulle. 7300 gr och 63,5 cm. Han väger 1 kg mer än vad Nilsen gjorde vid samma ålder. Galet! Men så älskar han ju äta - på dagar & nätter. Blir tokig på den lille grisen som börjat vakna mer ofta på nätterna och det enda som fungerar för att han ska sluta skrika är mat! Suck ... men jag vaknar max 3-4 ggr natt så det fungerar för oss. Ska ev testa något som heter Laktulos för Bo's mage. Han bajar ju med typ 2-3 veckors mellanrum - vilket gör att han inte mår så bra i magen. Lillis!

Sitter och letar efter en billig (billig) Bugaboo vagn - skulle så gärna vilja ha en nu i ett halvår så att jag kan ha fisen vänd mot mig nu i början när han ska sitta upp. Men de är ju snordyra även som begagnade! Suck! Någon som vill sälja sin beg Bugaboo till mig? Billigt!? Funderar på att sälja vår syskonvagn som jag fick för mig att köpa - har använt den 5 ggr max så den är splitter ny (utan liggdel). Nypris för den är typ 8500 så jag tänkte sälja den för 6500 sek. Instresserad? Sedan ska vi sälja vår Emmaljunga City Jet som också bara står i källaren utan att användas - den får ni för 2500 sek (enbart sittdel). Syskonvagnen ska jag suga lite till på om den kan vara bra att ha i sommar till kidsen när man ska på utflykter eller går på promenader och Nilsens ben blir trötta. Men Emmaljungavagnen - good bye! Bra vagn men passar inte mig. Röd och glad är den! Skynda fynda! Kanske känner ni någon som är intresserad?
Nu ska jag och Bo fika lite. Vet inte vad vi ska hitta på idag ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar