lördag 31 januari 2009

Älskar de mörka mysiga eftermiddagarna och kvällarna här i stugan - massa ljus tända, ljusslingor i fönstren och ute på altan-räcket och så är alla på gott humör. I LOVE IT! Och idag är vi extra glada för vi har gjort en rensning här inne i stugan - skulle egentligen bara planera om för sovandet, ta ner en extra säng till Jakob och så blev det pannkaka, såg inte klokt ut. Så istället rensade vi ut en massa skit (till garaget än så länge, men det är i alla fall ett steg i rätt riktning). Sedan har marschallerna tänds så att våra gäster (Jenny, Joe & little Dylan) ska känna sig välkomna. Jag ska alldeles strax sätta igång med maten (blir italiensk ikväll - vår favorit pasta; pastapesto, parmaskinka, mozzarella, ruccola, pinketnötter, plommontomater med färskt gott bröd) och hälla upp en skvätt bubbel ... det är jag värd efter veckans slut.

I torsdags när jag hämtade Nils på dagis runt halv 4 så sa Eva att han var lite avslagen och något hade hänt vid mellis - han hade varit rysligt ryst och inte velat äta och bara suttit där. Japp, inga problem att få med honom hem, han hoppade upp ur soffan och kom med mig till kapprummet för påklädning & hemfärd. Då :: urghkbrppp :: värsta kräkan kom på golvet. Nils som hatar att kräkas stört bölade - en kräka kom till och Bosse låg och skrek i vagnen. Lite lätt svettig (och med panik eftersom jag själv hatar kräksjuka) försökte jag vara samlad, trösta Nils som hade kräk på hela sig och runt sig, och börja organisera för hur vi skulle göra nu. Torka, torka och byta alla Nils kläder. Snälla Eva hjälpte till att samla upp allt äckel i påsar och hämtade medel och torkpapper. Ugh! Hemskt! Vi tog oss hem, satte igång tvättmaskinen med plasthandskar på och satte oss för vila i soffan. Nils kräktes dock inget mer men somnade som en stock sittandes i soffan framför Pettson & Findus (nya favoriten big time). La honom ner och så sov han i 2 timmar. Jag panikerade och kände att min kräka var på god väg - kan tala om att det svalts många vitpepparkorn och antibakteriemedlet används på händerna hela tiden (helt torr-fnasig). Jag vill INTE ha det! Nu är han bättre och igår var han ju hemma med mig och det var då ingen brist på energi - matlusten är dock inte så bra. Vi målade och målade och kollade tv och dator och lekte med bilarna i hans rum. En kanon dag! Men uttråkad tog vi oss ut runt halv 5 för att köpa resorb (fall utifall att Bosse får skiten) och lite gott på affären. Sedan fredagsmys framför Let's dance och tidigt i säng.

Nu ska jag hjälpa mannen med maten och sippa bubbel! Mmmm, härliga lördag! KRAM!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar