lördag 24 januari 2009

Lördagsgodis

Lördag - mmmm, godis!
Momo o& mofa är här sedan i torsdags kväll (sent). Härligt! Fast idag har vi knappt träffat dem, momo springer på stan och gör rea-fynd tillsammans med Cissi och morfar är på sin optikermässa. Ikväll bjuder vi på hjortstek serverad med maffig potatisgratäng & rödvinssås som avslutas med marängswiss (världens bästa efterrätt). Och så ett glas rött - så klart!

Idag har Nils & pappa klippt sig. Jag vet inte om jag tycker det blev fint eller sådär ... vi får se efter ett par dagar nu vad jag tycker. Jag passade på att gå till Haven och lämna tillbaka en mössa från NovaStar som jag köpt till Nilsen (fick inte godkänt, såg ut som en strut på honom). Jag passade på att köpa 2 sjalar - båda gröna från Becksöndergaard, mycket billiga nu på rean - perfect till jeans och enkel topp nu i vår. Hittade dessutom en underbar present till Alice (har 4 årskalas imorgon) - en solklänning från Katvig. She will love it! Jag älskar den - och vill ha den själv! Hahaha! Nils fick en helt galet fin tröja från Acne - vit farfarströja i superskön kvalié.

Sedan åt vi lunch på kafeét här vid oss ... full rulle eftersom LillBo vaknade och skulle vara med också. Vi handlade och gick sedan hem för att röja lite. Han har haft en riktigt jobbig dag, har inte riktigt fått till det med sömnen. Lill-prinsen! Nu myser vi alla här hemma och tuggar tuggummi - stor grej för Nilsen just nu. Han fick ett tuggummi som ser ut som en melon och jisses vad han tuggar och ska visa alla sitt tuggummi! Gullunge!

Veckan har annars varit bra - ja förrutom att jag fått en rejäl förkylning IGEN!!! Men det är mest 'däppt i däsan' soom jag är så det kan jag leva med. Dagis var riktigt jobbigt den här veckan för Nils. Jag var till och med tvungen att vara med på morgonsamlingen i tisdags. Men det är ju inte så konstigt - först var det lång julledighet och så hann han gå några dagar och så blev han sjuk och var hemma med mig i över en vecka. Men det har bara blivit bättre och bättre för varje dag denna veckan och nu i torsdags så ville han inte ens gå hem. Fick leka på gården till klockan var 4. Vad har jag gjort denna veckan? Känns som om den bara försvann - men var väldigt trevlig. I tisdags var Anna & Malin med sina knoddar här. Vi fikade och gick sedan runt Odenplan och hann med en titt på Havens rea (Bosse fick ett par så coola NovaSTar mysbyxor, Nils har redan 3 par av dem, men han hade aldrig dem i storlek 62/68. Nu är LillBobo cool!) - ville äta lunch på Gateau men det var fullt så det fick bli på ett av våra fik här vid mig. Riktigt skitväder var det - snöblandat regn och blåst. Stackars Anna som fick springa med en illskrikande Axel på armen hem. I onsdags hängde vi med Helene & lilla Frida och åt lunch på Muffin Bakery på Kungsholmen - som alltid en mycket trevlig dag tillsammans med dem. Avslappnat och mysigt! I torsdags var Anna och jag på second hand/rea tur här runt Odenplan. Superdag! Anna - du är en supervän! Vad jag har skoj med dig!
Ja just ja, Jakob var i Frankfurt torsdag till fredag så jag var själv med kidsen - och det gick faktiskt hur bra som helst. Nilsen skötte sig som en liten ängel, hjälpte mamma och gjorde som jag ville hela kvällen. Wow! Och sedan sov han i sitt rum själv hela natten - kom in klockan hvart i åtta och kröp upp hos mig och Bosse med täcke, kudde, snutte och tutte och så låg vi pch kramades till klockan var 8:20 - LOVELY! Mina fina killar ...

I fredags var Nilsen hemma från dagis och momo kom ner då mofa gick på sin konferens/mässa i Älvsjö. Vi åt frukost tillsammans, busade i Nilsens rum och sedan tog vi oss ut och gick och åt lunch på ett trevligt ställe innan vi gick ner på stan. Nils var på ett strålande humör och hans trots var som bortblåst - mamma tyckte att jag klagae i onödan tror jag. Nils - min lille Vildängel! Hemma vid 3 tiden, mys med mina småkillar i soffan medan momo tog ytterligare en fikatur med Cissi ut på stan. Sedan åt vi middag uppe hos Olsson/Filipson innan vi alla 4 i familjen Burell stupade runt halv 9.

Nu ska jag laga mat! Och få Lill-Bo att sova ... lillgrisen, bajsa nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar