onsdag 17 december 2008

Är det natt eller?

Shit vad det är MÖRKT ute hela dygnet runt - depressing!
Solen? Snön? Ska det aldrig bli ljust igen??? Börjar allvarligt att tvivla.

I tisdags var Nils vääärldens finaste stjärngosse! Han sjöng för kung & fosterland - ja i alla fall första delen av jul-showen. Sedan upptäckte han att mamma inte stod och filmade längre utan satt och ammade BosseBus längst bak, då ville inte stjärngossen vara med längre utan sprang gråtandes till sin mamma. Där satt han och sjöng med tills allt var slut och äntligen fick äta av det uppdukade fikat. Kommer i alla fall aldrig mer gå på sådana här tillställningar själv med två barn - never ever! Att brottas med alla saliga föräldrar och sockerstinna speedade barn med en 3,5 månaders på armen som helst ville äta klart och sedan jaga sin 3åriga trots-son blev bara för mycket för mig. Stora tårar rullade på kinderna på mamman som försökte vara stark inför alla och som lämnade lucia-salen sist av alla med en mycket trött Nilsen pga att ingen hjälp fanns att fås. Stackars mig - haha! Värre kan man ha det - men just då var jag slutare än slutast ... om man säger så! Nils var i alla fall väääärldens finaste stjärngosse!

Idag har jag varit och tagit hand om mig själv. Vilken höst det varit ... eländig enligt mig - vilket är en väldigt världslig sak egentligen - jag är slut! Kaputt! Over! Men idag har jag i alla fall fått 45 minuter för mig själv och piffat till mig på Salong Vita. Håret känns mirakulöst och jag är cool igen - jaá eller cool och cool, men i alla fall har jag kort, fin o ansad nacke - och frisyren ser äntligen ut som en frisyr igen. Gick till en ny tjej på Vita idag eftersom Sussi lämnat dem och är uppe på söder (far, far away - enligt mig). Hon var helt OK! Och så var hon inspirerande. Hon är konstnär och målade fantastiska tavlor. Ska se om jag kan hitta hennes tavlor på nätet och visa er. Jag känner mig plutt-lite piggare nu när jag tittar mig i spegeln ... det finns hopp för trötta och slitan mammor också! Tänk om baskilusker vr frbjudna - då hade hösten varit en ärt-kaka (piece of cake;-) ... gud vad jag är roooolig!

Nu softar jag hemma efter lite spagetti o kötta rester i soffan, Lill-Bo sover gott (vaknar vilken minut som helst) och jag ska njuta av lite koffeinfritt kaffe och chocolatecookie. 1,5 dagar kvar till julledigt - jag svimmar nästan av lycka♥! Viva ledighet! Min man ska vara med oss hela dagarna - bara jobba mellandagarna och sedan vara ledig igen. I love it!

Vi åker nog till Ljungbytosdag morgon och stannr till helgen. Sedan hemma några dagar, tvätta och vila och preppa inför nyår som vi ska fira ute i stugan. Mmmm, hoppas Cissi & T kommer ut också (ni är sååå VÄLKOMNA - massa champa blir det då, eller hur?). Där ute blir vi också i nästan en vecka - vila, vila, vila och natur!

Solen, solen, kom fram - wherever you are!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar