onsdag 3 december 2008

Lill-Bo sjuk

Snyft - Lillebror är sjuk! Han hade 39,4 grader i natt och var som en kokhet liten igel på mig. Zzznark, i dag är jag trött! Hans feber har nu på förmiddagen varit lägre - men det känns som om den kommer smygande igen nu framåt eftermiddagen och kvällen.
Jag åt lunch med Malin & Anna igår. Idag ringer Malin och talar om att Ebba fått magsjukan i natt - jippeyhurra! Nu får vi INTE få det också - då tror jag att jag knäcks. Nu får det vara nog med sjukdomar här hemma. Suck, men det känns som om min mage bubblar - är rååå risig i kistan. Hoppas det bara är min mage som är som vanligt och inte kräksjuk ...

Hade julpynt på Nils dagis igår - jisses! Dessa saker som man 'måste' gå på är verkligen inget för mig. Alla käcka föräldrar som är sååå gulliga mot sina barn och blablabla - så ska man sitta där och låtsas tycka det är jätte skoj. Nils klistrade ihop 2 makaroner - det skulle bli en ängel - sedan tog det typ 8 minuter innan limmet torkade och det skulle han, en 3-årig pojk, sitta och vänta på - yeapp right box att han ville det. Legot i rummet i jämte var liiiiite mer spännande. Jag gjorde tillslut färdigt makaron-ängeln (vem vill ha en sån hemma???). Och så gjorde han ett 'julkort' och så gjorde vi tillsammans 2 bivaxljus (vars lukt får en att kväljas), som fröken Eva mer eller mindre gjorde eftersom hon äääälskar göra sådana ljus, och på dem sattes rå-fula plastbin. Allt detta med lill-Bo missnöjd i BabyBjörnen. Lyckat! Helt slut ... nästa gång får Jakob gå! Hurra för det beslutet! Äsch, jag kanske är lite för neggad, julpyssel är kul - egentligen - men utan alla andra 100 barn & överdrivet positiva gulle-föräldrar!
Har nu varit ute och köpt nya numret av Lantliv (älskar den tidningen - bra julklapp till mig: prenumeration = tips!), ätit en tallrik makaroner och köttbullar med 'rösås' - "deliscious & nutricious ... almost taste like chicken!" Strax dags att hämta gulle-Nils - vars favoritord just nu är DUMMA MAMMA! Söt-Nils!
OJ VAD JAG VAR POSITIV IDAG - NOT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar