torsdag 4 december 2008

En vanlig torsdag

Idag har det varit en mysig dag; jag & Bo hade fm till varandra - mös och snackade lite (han snackar faktiskt med oss: ihhhuuuu, aaauuuhhhuuu, ooooh). Han är en liten gladskit! Jag hann med ett besök hos sjukgymnasten och en kardemummabulle från CocoVaja (taste like heaven).
Sedan bar det av med buss 40 till Kungsholmen för en lunch med Anna - som i sin tur hade sagt till Anna Larsen. Vad kul att träffa henne - hon fick ju sin första son 1 månad innan jag fick min Nils och nu har hon en liten Bruno som kom 1,5 månad innan lill-Bo. Kul! Två av deras dagis-mammor-kompisar kom också med sina små 2:or. Mysigt, god mat & babbel.
Sedan gick jag med Bosse hela vägen hem för att hämta Nilsen på dagis. Han SOV på dagis idag - wow! Han ville så klart inte följa med hem, men till slut så ... och idag öppnade han kalenderlucka 4. Det var en "grod-pool"; ni vet en sådan som man skjuter loppor med grodor så att de hamnar i en pool. Jätte kul tycker mamma - sådär verkar han tycka - jajaja ... dinosaurierna igår gjorde i alla fall succé. Måste till Myrorna och köpa fler för 2 kr styck. FAB! Vilket jobb att fixa den där presentkalendern. Kanske satte ribban lite för högt ...
Vi har klippt & klistrat nu i em, klippt ur IKEA katalogen och sedan gjort tavlor av det vi klippt ut. Nils älskar att klippa & klistra. Idag ville han göra en 'tuator' - ja, med lampor som lyser. Äääh, en 'tuator' : vad är det? "Men mamma, en sådan som Love var på idag! Aah, suck mamma då, du vet väl!" Som tur är kollade jag på akrivitet bladet just innan vi gick hem och råkade se att Love hade varit på 5-års verksamhet och de hade varit på Teater, med strålkastare antar jag. Haha! Lill-Fisen Nils! Så vi gjorde i alla fall en tuator och tjuvar uppträdde. Och en påse daim. Japp! Fantasin är det inte fel på ... Nu vilar Bosse och Nils får kolla på Hajjar som hajjar. J kommer snart - alltid lika mysigt. Jag lagar spagetti & kötta. Dags att göra salladen till.
Trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar