fredag 21 november 2008

Vilken tråkig vecka!

Nu har vi varit hemma HELA veckan och snörvlat och hostat och haft ont i halsen, öronen, ögonen & ja gud vet allt ... Nu måste vi väl få lite tur snart och bli friska?! Varje dag som jag tycker att NU - nu vänder det! Ja då så har vi feber igen och någon slags ny åkomma som poppar upp. Som i onsdags så fick Nilsen ögoninflammation - gegga i ögonen och feber igen. Familje-doktorn vi har tycker att vi ska vara hemma ett tag till från dagis, kurera oss och är vi inte bra på måndag få vi komma som en skock och bli undersökta. Jag har i alla fall varit på apoteket idag och köpt Berocka så nu SKA vi bli friska. Nils äter också vitaminer - det kan de visst göra från 3 års ålder, så det gör han nu, med tuttifrutti-smak. Han älskar det! Sitter och hoppar av glädje för han få pluppa ut en vitamin själv ur förpackningenoch sedan äta upp. Men så är det nästan allt han äter just nu också ... ingen stor matlust här just nu inte! Jo icecream går alltid ner - är inte det konstigt?

Lill-Bo verkar må bättre av att inte få Laktos, så det är bara att gilla läget denna ammnings-gången också. Jag måste säga att jag är glad över att se att utbudet av laktos-fria produkter är betydligt större nu än vad det var när Nils ammades. Så det är helt OK. Slutade med de engelska mag-dropparna, eftersom Bo fick så sura fisar av dem. Men nu ska jag testa och se om Miniform från svenska Apoteket hjälper bättre. Och jippi - han har bajsat - efter 13 dagar! HURRA för GosseBosse!

Brrr, det är kallt idag, minus 4 grader. Och Pappa är hemma från jobbet idag för att kurera sig. Han har ju också mått som en sill denna veckan. Vi åker ut till stugan efter vilan idag - för att få miljöombyte och frisk luft. Det kan ju aldrig skada! Ska bli skönt att komma ut och se lite djur & natur och bara vara tillsammans. Även om vi har varit nästan för mycket tillsammans denna vecka! Det som är skönt att se när man är så nedgången som familj är att familjen i alla fall funkar och stöttar varandra. Nils är gullig mot Bo & mig, jag försöker vara så snäll och gullig jag kan mot Nils (trots TROTS och stark vilja som testar mammas tålamod ca 15 ggr per timma ... lilla-Bus-Nilsen). Jakob försöker vara hemma och hjälpa till så mycket han kan och jag försöker att stötta honom och ja, vi försöker alla bara få allt att flyta på som familj. Hur trist allt än känns. BLÖ! Fina familjen - med världens finaste 2 pojkar. Det kunde vara värre ...
Imorse när Nils i tv-mys-soffan sa han till Jakob när han satt och upprepade något flera gånger: "Pappa nu räcker det, jag vill inte höra dig säga det fler gånger nu!" Undrar vem Nils apar efter?!! Kanske en mamma som sagt samma replik typ 100 gånger då att Nils sagt 1 000 000 gånger: "Mamma jag vill ha glass, jag är ju sjuk!" Hahaha!

Trevlig Helg allihopa där ute i världen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar