tisdag 18 november 2008

Förlåt mamma, det var inte meningen!

Nils har börjat med en ny sak; varje gång han gör något han vet han inte ska göra men råkar göra det ändå så är han snabb med att säga: "Förlåt mamma, det var inte meningen! FÖRLÅT!" Och så lägger han huvudet på sned och tittar på mig som en ledsen hund. Hmmm ... Ja det positiva i kråksången är ju att han i alla fall säger förlåt.

Här är det sjukstuga. Till och med Jakob är hemma från jobbet och då är vi sjuka. Alla snörvlar, hostar och har ont i halsen. Jag har i alla fall varit ute en sväng med BoBo på BVC för att väga och mäta - vilken stor kille vi har. Redan 5890 gr och 59 cm ... Jisses! Träffade en annan mamma på BVC som hade en tjej i samma ålder och Bo är så stadig. Hon trodde att Bo var typ 3-4 månader ... Och nu när jag tittar i Nils journal så ser jag att Nils var i Bos storlek när han var 4 månader. Vår lille stinky (han har ju fortfarande inte bajjat - 11 dagar nu), tjockis Bo
Fick med mig hem lite thai till lunch - gott! Men Nils hade ingen aptit alls ... Sedan vilade hela familjen - Bo sov i 4 timmar - vi andra lite kortare, skönt!

Nu ska vi strax äta Ingelstas Kalkonköttbullar och brunsås - sedan mysa ännu mer i soffan. Får se om Nilsen får gå på dagis imorgon, hade 38,2 i temp ... är det feber på en tre åring? Vi får se hans allmän status ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar