lördag 22 november 2008

Klump-Mamma! Öron-ont!

Igår kom vi till slut iväg mot stugan - jamen vad händer precis när vi ska svänga av mot Åkersberga ... jo jag kommer på att jag glömt mina glasögon (jag har -5,25 = ser inget utan dem eller linser) och jag kan ju inte ha linserna i ögonen över 48 timmar i sträck, så det är bara att vända om. Och ja, då blev det för sent (= för stressigt tycker jag) att komma ut till stugan när det snöar och är kallt. Så vi fick en myskväll (till) hemma i stan. Gissa om jag kände mig KLUMPIG!? Suck! Dumma Klump-mamma! Vi åt lite gott som J lagade och kollade sedan Idol ... Heja Kevin! Rapport från sjukstugan: Host, host, snörvel, ont i halsen & allmänt trötta päron och Nils hade feber igen & hostar som en tok. Bo hostar slemmigt. Och Bo bajsade sååå mycket - underbart att magen lever på honom. Lite trasslig natt, han sov oroligt.

I morse tyckte J att Nils hostade mer och han hade feber igår kväll igen, så vi beslutade oss för att försöka få ett utlåtande från Sabbatsbergs Närakut. Vi fick en tid klockan 09:45 - aaah, skynda, skynda. Vi packade och kom iväg allaihop och var där i tid! WOW! Nils var super duktig inne hos doktorn och satt stilla och lät honom undersöka honom. Lungorna lät bra, tack och lov, men öronen var lite svullna och hade viss rodnad. Så nu har vi hämtat ut Kåvepenin och är på plats i stugan. Skönt, kallt men härligt! Vackert vintervitt och hög luft! Sämre kan man ha det - tänk om vi fick en hel vecka allihopa här ute ... Dream on!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar