onsdag 1 oktober 2008

Ledig måndag

Eftersom mamma & pappa var här på besök ända till måndag eftermiddag så fick Nils vara hemma från dagis denna måndag. Han var så glad! Extra glad var han för att momo o mofa skulle gå med honom på Skansen på förmiddagen. Hurra! Tyvärr visade det sig att typ INGET var öppet längre för säsongen, inte en endaste bilkarusell! Och inga panncakes att äta - MEN vad slår en lunch på MAX? Chicken nuggets! De hade mysmys tillsammans. Nils fick högsta betyg på hur han skötte sig - SÅ KLART!

Jag hann äntligen med Odd Mollys utförsäljning och bonus var att Malin & Anna också skulle dit samtidigt. Hittade inget som jag måste ha - jo, en scarf men den kostade 1200 sek på rean, undrar vad den kostar normal. Malin nämnde att hon tror den kostar 2900 sek. WHAT?!! Jag gick och sög på en av deras vinterkappor dock - de fanns i militärgrönt och brunrosa, för 'bara' 1500 sek. Men vad ska jag med en till vinterjacka till, har ju min sportiga Peak från förra säsongen. Malin och jag gick till Gateau och fikade - åh, deras leverpajja och gurkmackor är gudomliga! För att inte tala om deras snorbullar - mmmm! Då satt jag och liksom bestämde mig för att jag nog ville ha den där jackan i alla fall. Hmm, buss 40 kom precis när jag gick förbi Odenplan - och whips var jag där igen och köpte den puder-brun-rosa vinterjackan. Kommer vara lovely att ha till lekparker i höst och nu känns det lyxigt att ha en Odd Molly vinterkappa som är lite quirky och som HAR kostat över 3000 pix! Hahaha .. Jag vet - typiskt mig!

Mamma och pappa kom hem med Nils, som var så trött att han bad om att få gå och lägga sig själv. Va? Så vi läste sagor, Bo somnade också och jag slumrade med massor av tankar i huvudet som bara stutsade runt! Vid halv 4 kom alla hit på fika och sedan efter lite 3hjulingscyklande på gården med momo var det dags för dem att åka hemåt. ALLTID lika tråkigt! Usch, jag känner att pga all trötthet och amningkoma så har jag inte riktigt varit med denna helgen ... Men bättre tider kommer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar