måndag 29 september 2008

En korv behövdes!

Nu har det gått en vecka och vår lilla glada, busiga och snälla Nilsen kom tillbaka samma dag som jag skrev förra inlägget. Han kom springande på kvällen när Frans och Helene hade gått hem (efter mycket tjurande och bråkande med Frans) och bad om en blöja. Sedan gick han på toa i 40 minuter, lekte lite med tvål i sin balja och kom sedan ut som en ny pojk. Så lättad! Dagen därpå så var han min gose-Nils igen ... och klappade Bo så fint och hade bara skoj. Jippi!

Förra veckan hade Jakob två hela pappa dagar ... wow! Eller ja, han var "ledig" och hemma i alla fall. Mycket snack i telefonen blev det! Stackarn!!! I fredags så fick han äran att följa mini-burellen på sitt första tandläkarbesök. Nilsen hade mycket fina gaddar - och Jakob bestämde med en gång att Nils ska också gå hos privat tandläkaren Stefan i Ljungby ... inga tandsköterskor inom folktandvården ska minsann få honom att känna sig som en dålig förälder - hmm, han kanske inte skulle ha nämnt Nils mut-sak högt inför henne; pannkakor eller kanske en glass! Hon tyckte minsann att ett klistermärke var en bättre sak att lova sina barn då de är duktiga. Haha!

Sedan kom momo o mofa på eftermiddagen, efter familje vila (och pappa-jobb) alla tillsammans i vår säng. Nils hade paradiset eftersom han fick två fina presenter - Materbilen som körde baklänges och 5 små jeep bilar. Hurra! Sedan var det dags för dem att åka ner och äta middag på Mathias Dahlgrens restaurang på Grand Hotell. Vår julklapp till dem. Lyxigt värre! Vi andra slappade i tvsoffan och tog det lugnt. Skönt!



Lördag - Nils var bjuden på dagis-Ivans 3årskalas kl 14-16 i röda stugan bakom handels. Så eftersom ingen present var inhandlad gick vi till Åhlens och köpte bil-present. Nils vill INTE ge bort saker - vill ha allt själv. Vi förklrarade att man blir glad av att ge bort saker - men tror inte han köpte det riktigt! Sedan lunch hemma - men ingen vila. Vi läste bara typ 6 sagor medan Jakob handlade. Mamma och pappa hade nämligen med sig en hel papperskasse med mina och Cissis gamla sagoböcker från Barnens Bok - de är ju hur bra som helst!!! Sedan var det dags för kalas för hela familjen Burell. KUL! Nils åt två stora bitar marsipantårta - gullis! Sedan lekte alla barnen med alla bilar som Ivan fick av alla barn. Haha! På vägen hem fick Lill-Bo spjuck, efter att ha sovit hela kalaset igenom, och vrålade efter mat så det var bara att sätta sig och ge mat mitt i knarkar-parken ... Suck! Hem och lagade mat, ja eller Jakob lagade mat och jag tog hand om pojkarna. Nils var HELT slut och halvsov med täcke och kudde i soffan framför lite Bolibompa. Tröttfisen! Sedan bjöd vi ner mamma, pappa, Cissi och T på Boeuf Bourgignon och nybakat brytbröd - och så gott rött vin. Mmmm, min man är en gourmet chef!



Söndagen - jag, mamma & Cissi gick till Vasaparken i strålande höstsolväder. SÅ skönt! Vi lekte i de vackert färgade löven. Vi hade super härligt! Hade tänkt gå på Odd Mollys utförsäljning, igen, men eftersom det öppnade 12 först så stod Nils lunch först på agendan och sedan ville Lill-Bo äta och Nilsen sova så det var bara att ner-prioritera och traska hemåt ... Nils på 3hjuling och supertrött och Bo i vagnen hungrig. Inte stressande alls! På eftermiddagen gick jag och mamma och Bo och handlade lite inför veckan och Nils och Jakob lekte hemma. Sedan var vi uppbjudna på Stekt Strömming en trappa upp - mums! Men jag var sååå trött! Och jag och min man hade olika åsikter om Nils sömn så vi gick hemåt vid 9. Bra att reda ut saker och ting ibland - i säng vid elva - men Lill-Bo ville INTE sova ... ZzzzZzzz ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar