söndag 3 augusti 2008

Oj vad vi fixat idag!

Idag vaknade jag av att få en 'schutta' slängd i ansiktet och ett litet "hahaha,hmmm,hahaha - mamma!" klockan kvart i åtta. Lill-plutten, sedan vill han ligga och gosa med mig riktigt länge i sängen. Vi gick upp kvart över åtta, tog det lugnt, åt frukost och packade ut smutstvätten i bilen. Åkte ner till Jenny & Joe där vi plockade upp deras bil - körde i varsin bil in till färjeläget. Sedan in mot stan - i öööösregn. Inne i stan sken solen fint.
Jag gick och handlade tvättmedel - slängde i tre maskiner tvätt och sedan åkte Jakob. Nils och jag målade drakar med vattenfärg innan 'lunsen' var klar. Nils åt INGET!

Pratade med Cissi & mamma. Cissi ville prata med Nilsen och jag frågade om han ville prata med henne: "Näe, mamma - för hon är tråkig!" Jahaja! Vi gick ut och plockade lite i rabatten - plockade av alla lavendelblommor som blommat över. De ska få lukta gott hemma hos oss i höst. Vi gick sedan in och vilade, jag läste min bok som är super - av samma snubbe som skrev Flyga med Drake. Vad bra vi har det i Sverige! Jakob slet som ett djur på Krauta - stackarn. Nu är väl hans rygg sne igen. Pärlspont till vägg & tak, golvlister, tapeter, färg och mycket annat låg på en släpkärra när han kom och hämtade oss. Stress, stress, stress - så vi hann iväg innan nästa ösregn kom. Vi klarade oss hela vägen - Nils som var lovad glass fick det vid Ljusterö torg och vi köpte med oss pizza. Imorgon ska jag sy det där lapptäcket - kanske ... Vi duschade - och hittade en jätte stor gräshoppa - aaaah! Nils trodde den var elak och trampade ihjäl den - snällt! Han sa: "Men mamma skrek ju! Den var elak!" Ojdå!

Nu myser vi i soffan framför Tyst Vittne. Nils har varit som en liten Durcell bunny ikväll - mycket energi efter så lång tid i bilen. Imorgon får vi leka utomhus mycket - och snickra fågelholkar. Det blir kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar