måndag 21 juli 2008

Raindrops are falling on my steps ...

Vi åkte in till stan imorse - tidigt - för mig och Nilsen så vi var lite mosiga på förmiddagen och tog det väldigt lugnt. Fick värsta röjar-feelingen så jag började planera och slänga saker runt omi lägenheten. Kom på att jag gärna skulle vilja ha de där Po.P regnbyxorna i storlek 98 till Nilsen nu i höst och kanske ev ett par randiga fina bodys till Brandis. Så vi tog bussen ner till stan - INGET fanns kvar. Nilsen tyckte det var skoj att åka buss, vi har ju inte gjort det på länge pga buss-strejken. Han babblade på om allt han såg utanför. Vi hann inom NK en sväng - (inget på Hunky Dory rean fanns kvar i min storlek - eller så var det så att jag ser ut som en FLODHÄST i alla plaggen, piuh) - och på NK inredning fanns ett så himla fint franskt antikt skåp. Åh, vill ha! Tyvärr är det för litet för Nilsens rum, skulle vilja ha det dubbla i storlek. De ska tydligen till Paris på möbelmässan i augusti så de skulle hålla ögonen öppna ...

Så här ser dröm skåpet ut:



Hem och åt pannekakas och sedan vila. Jag fick inte ro att vila idag - surfade på franska antika klädskåp och hittade då en fantastisk köpmansdisk. Vill jag också ha! Jag fick dock en massa gjort. Gick igenom ALLA kartonger, påsar, pärmar etc som vi sparat senaste årets papper i (läs: räkningar, försäkringar, kvitton - dvs viktiga papper). Vi är inte kloka! Nu gick jag igenom allt och fick till slut en stor hög som var värd att spara och som ska vid senare tillfälle sorteras in i fin ordning i pärm. Farmor ringde och tjabbade lite också.

Till slut kom vi iväg i öööös regn, åska och dunder till Västermalms gallerian. Där köpte jag super duper plastbehållare till alla mina pärlor & smyckes saker. Nils var så söt i sina röda stövlar och var MYCKET stolt under mitt paraply, som BARA han skulle bära. Så jag blev blöt och han var så nöjd. "Men mamma jag MÅSTE ha det - det är blött ju!". Jamen jag då?
Hemma igen och började rota lite i skåp och annat igen. Då kom pappa med sushi-mat ... mmm ... I LOVE TAKE-AWAY!
Nu har vi alla tre varit involverade i rotande & skrotande tills Nilsen lagts i sängen.

Kom på en så rolig sak som hönde igår. Jakob & Nils städade bilen invändigt. Nils skulle ha dammsugaren HELA tiden. Till slut sa Jakob att nu måste han ha den och att Nils skulle gå in till mig och hjälpa mig dammsuga där inne i stället. Så tittar Nils lite skumt på Jakob och säger: "Men pappa, nu blir det kaos!" Hahahahahaha ... var får han allt ifrån?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar