söndag 20 juli 2008

Badat - så skönt!

Vi har en riktig liten badkruka i vår familj! Nilsen Gustav Burell! Imorse vaknade vi och kom iväg på morgon promenad i reservatet i hyfsad tid. Vi skulle kolla in kossorna och bä:n! Vi stannade till vid bryggan på andra sidan och vi bestämde oss för att ta ett dopp - brrr, kallt, kanske 18 grader bara. Men jag tog mig i - Nils såg ganska blek ut: "Mamma kom upp, det är kallt!" Men så sprattlade jag och skvätte lite och då blev det genast väldigt skoj: "Mamma, bada meeeer!" Jakob var också 'tvungen' att bada eftersom jag hade gjort det - men erkände att det var skönt efteråt. Härlig sommardag! Saltvatten och sol!

På vägen hem hittade jag ett nytt smultronställe - fick båda händerna fulla - mmmm, smultron är så fina! Nilsen åt upp dem alla i flera munfulla tuggor. "Mmm, det var gott mamma!" Lilla lyx-nilsen. Han 'sprang' hela rundan - förutom då han 'åkte som en prins på vagnen' (sitter längst fram på vagnen och ser nöjd ut - för han håller faktiskt i sig).

Vi åt lunch hemma på altanen, vilade och sedan gick vi ner till havet. Det blåste lite kyligt men ååååh vad skönt att bada igen. Vi lekte med Nilsen som stod på bryggan och höll på att kikna av skratt när vi badade och dök upp och skvätte. "Bada meeeeer!" Själv skulle han INTE bada. BADKRUKAN! Vi fikade lite och lekte i sanden. Efter ett tag kom Jenny, Joe, Dylan och deras vänner med två små tjejer. Då var det omöjligt att få med sig Nilsen hem, så vi stod och snackade med dem och barnen lekte för fullt.

Nu har vi grillat hamburgare med strips och jag har städat inför hemresan imorgon. Nils har SÅKLART hjälpt till att svabba, så nu har vi små söta barnfötter över hela golven. Det gör inget.

Vad skulle man göra utan Gaviscon!!?? Finns inget jag kan äta längre utan att min mage får tupp-juck! Suck!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar