tisdag 22 juli 2008

Massor av lek med polarna ...

Nilsen är lycklig idag för han har lekt, och lekt och lekt som en tok med sina kompisar idag. Först på fm så kom Caroline hot med Mio & Stella. Han hoppade av glädje när de äääntligen var här och knackade på dörren. Barnen röjde i hans rum, vi gick på promenad till affären för vi hade ingen pasta hemma till köttfärssåsen. Vi åt lunch och sedan var barnen helt slut. Så då åkte de hem och vi la oss och läste böcker. Håkan Bråkan & bebismysteriet är lite spännande ... (och väldigt detaljerad tycker jag - haha!)

När Nilsen vilade satt jag åter igen och letade klädskåp med glasdörrar. Hittade nog några som kan fungera idag - på http://www.housedoctor.dk/ - tyvärr verkar det som om de inte har någon katalog som man kan beställa och jag vet inte var det finns återförsäljare som säljer deras möbler. Har kontaktat den svenska agenturen så nu får vi hålla tummarna att de återkommer snarast. Jakob var och tittade på skåpet på NK - och vi kom på att det skulle nog vara ganska snyggt att ha i vårt kök - som förvaring av linne, papper och kanske skrivaren etc. Vi funderar på det ...
Sedan ringde Helene och undrade om vi skulle leka - och det ville vi så gärna. Vi sprang ner till Vanadis-bergets lekplats och lajade där länge. Frans och Nils har så kul tillsammans. De sprang och jagade varandra och klättrade och fäktades med pinnar och snackade. Gull-ungar. Nils gillar sin kompis Frans. När vi sa hej då pussade han Frans två gånger. Sötnos! Det är coolt med pussar!

Nu har vi ätit lax, potatis och god sås. Jag packar och jag hör hur de läser Håkan Bråkan & bebismysteriet i Nils rum. Dags för en dusch snart så Nils får bort all sand. Imorgon åker Nils och jag till småland med tåget "inte flygplan va?" ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar