tisdag 21 januari 2014

VÅRT HEM ÄR MED I PLAZA INTERIÖR NR. 2



För ett bra tag sedan blev jag kontaktat av stylisten Anna Mård som undrade om hon tillsammans med en fotograf fick komma och hälsa på oss. Smickrande, eller hur?! Men Maken sa nej, tvärnej! Hahahaha … Men så pratade vi igenom det och så 'ändrade vi oss'. Det innebar att vi röjde en massa skräp som vi inte fått tummen ur att göra annars, bara det liksom. Toppen!

Så kom dagen då det knackade på dörren. Och naturligtvis var det studiedag på förskolan just den dagen så litet Monster var tvungen att vara hemma med mig. Nästan en hel dag tog det och han var ganska otålig ~ han trodde ju de var där för att 'bara' fota honom - i kanindräkt!

Det var så kul att få se hur de jobbar 'de där stylisterna och fotograferna' *ler*. Jag har alltid trott att stylisterna kommer med påsar fulla med saker som de sedan stylar hemmen med, för att få det att se fint och coolt ut. Men så var det inte alls, inte här i alla fall. De flyttade omkring lite på saker för att hitta rätt vinkel att fota ur, de gjorde 'svenskt tenn' veck på kuddarna och de satte samman ett par saker från olika ställen för att får till en fin bild. Och jag själv hade naturligtvis köpt hem massor av fina snittblommor som piggade upp lite extra. I övrigt var det vårt hem som fotodes, rakt upp och ner. Kanske liiiiite mer städat än vad det är här idag … men vem vill visa upp vardagsstöket för andra?!


Sedan sa vi hej då. Och den supergulliga fotografen Pernilla Hed skickade en pdf-fil på dagens fotade bilder. Kändes helt ok, de var så vita och hemmet såg så städat ut. Sedan hörde jag inget mer på jätte, jätte länge och tänkte att det blev väl kanske inget med det där då. Men så häpp! Precis innan jul kontaktade en tjej mig som skulle skriva texten till bilderna i Plaza Interiör. Per telefon gjordes intervjun med mig, på grund av tidsbrist … *ler*. Och ja, det är verkligen kul att läsa vad hon fick ihop av det samtalet, utan att ens ha varit här. Men jag tycker nog att det stämmer 'ganska bra' … Även om man kan läsa & ta vissa saker med en 'nypa salt'. Lova det! ;) 

Och så nämns ju little.u ± det känns ju bra!

foto: Pernilla Hed / ur Plaza Interiör nr 2.
Och idag finns det alltså i tryck i senaste numret av Plaza Interiör nr 2. Det här är en ny upplevelse må jag då säga. Pirrigt som sjutton, att andra kan titta in i vårt hem och bedöma det. Och ja, jag vet - jag har visat bilder på vårt hem massvis med gånger här på bloggen men ändå känns det här lite mer pirrigt. Det är ju inte mina bilder och mina ord, liksom.

Är ni nyfikna på hur vi har det, på min/vår inredningsstil (som tydligen är "Den nya romantiken' … jaha!!) eller på hur gammal vår soffa är *hahaha* ~ spring i väg och köp er ett nummer. Jag ska bläddra igenom den en gång till, dricka en kopp kaffe och se vad vi kan förändra här hemma. Ett par extra rum hade jag gärna lagt till … det börjar bli trångt! Ska även se om jag kan visa några av de andra bilder som togs denna dag, sk bakom-kulisserna-bilder … 

16 kommentarer:

  1. Härligt att få en etikett på sin inredning. :) Ska givetvis köpa Plaza och spana på ert fina hem!

    SvaraRadera
  2. Så skoj, u! Min prenumeration har visst löpt ut, så jag får se till att få hem ett nummer omedelbart. För detta vill man ju se såklart!

    SvaraRadera
  3. Jag köpte tidningen igår och har bara hunnit kika på bilderna fort och får läsa och se mer sen med en finkaffe till :-) ha ha TYckte det var superfint, men att du har det fint visste man ju från bloggen redabn. Jättefina bilder och ett personligt hem! Vad kul att få vara med om en sån här sak, superkul för er!

    Stor kram

    SvaraRadera
  4. Nu blev jag påmind. Måste springa ut från kontoret och köpa tidningen.

    SvaraRadera
  5. Så kul! Jag måste se till att köpa tidningen!

    SvaraRadera
  6. Och inte fanns tidningen på ICA vid jobbet, och inte i kiosken. Får leta vidare.

    SvaraRadera
  7. Nu blir man nyfiken, måste ta en sväng förbi ICA imorrn tror jag :)

    SvaraRadera
  8. Å, så roligt! Ni har det ju så charmigt fint och personligt.

    Jag får be någon handla tidningen åt mig!

    KRAM
    L

    Ps. mailar dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Lotta!

      Och svar kommer snart … ska bara …. :)
      Stora kramar,
      u

      Radera
  9. Jättefint hem och ett härligt reportage! Men vad är ett "Svensk Tenn" veck? Tycker nog att dina kuddar i så fall alltid har sådana veck av sig själv :).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahahaah - vet du iiiiinte vad ett svenskt tenn veck är?
      Det visste faktiskt inte jag heller innan de kom och hälsade på … :)
      Jag hade tydligen puffat till kuddarna "för snyggt" så då ville de liksom platta till kudden lite fint mitt på, så den inte såg så stiff ut. Använt liksom. Så om du tycker att jag alltid har svenskt tenn veck så beror det nog på att kuddarna kastas hej vilt för det mesta här hemma … används alltså ;)

      Tack för dina fina ord.
      u.

      Radera
  10. Brukar inte köpa PLAZA men nu måste jag ju :)
    Måste bara fråga vad ni har för färg på väggen i rummet med fåtöljen? Letar efter en fin gråblå och den såg riktigt fin ut.

    Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Lotta.
      Jaáa du, väggfärgen i vårt vardagsrum är en ljust grå färg … den satt på väggen redan 2001 när vi köpte vår lägenhet. De två männen som då ägde vår lägenhet hade en så cool stil, den där franska ombonade stilen. Som är så poppis idag, men som inte var det då. Och vi har älskat den där färgen tillsammans med de vita stukaturerna och bröstpanelen. Vi har en härlig färg i vårt sovrum som går år det blågrå hållet, den heter Air, vet jag.

      Så tyvärr kan jag inte hjälpa dig med vad vår färg heter där i vardagsrummet med fåtöljen.
      Lycka till, u.

      Radera
  11. Jag köpte tidningen bara för att läsa reportaget, ni har det så fint! :-) Kram Elina

    SvaraRadera