torsdag 7 maj 2015

LATELY


Sedan jag hittade min lilla diamant hos en ny leverantör - och kunde ändra på den lilla berlocken till så som jag ville ha den - har jar burit den kring min hals. För att just nu behöver jag bli påmind om att jag är en diamant, att jag är bra, att jag kan … trots att mitt psyke leker 'katt och råtta' med mig just nu. Värken, den där ständiga, jäkla värken som prövar mig, mitt tålamod och min kraft. Men jag har bestämt mig! Den ska inte få ta mig, få ta över allt. Nej. Jag ska orka, jag ska kämpa och jag ska försöka njuta av dagarna ändå. Och den lilla (den är så liten och fin, bara ca 4 mmø, ser större ut på bilden eftersom den r fotat med mitt macroobjektiv) får påminna mig om detta.
I långhelgen som gick hade vi vänner över på middag både på fredagen och på lördagen. Alla mina vänner är så omtänksamma och vill hjälpa till, är oroliga för om jag ska orka. Men vänskap och att få tillbringa tid med vänner är ju det som gör att man orkar. Betyder massvis! Att få laga mat, äta tillsammans, och även om jag får lägga mig på värmedynan och pilla i mig en och annan värktablett, så är det så härligt och det bästa som finns! Ger energi!

Vi fick en vacker bukett blommor av Jacob snart 8 år (han hade sagt att 'Ulrika ska få blommor, hon gillar ju det!' Han känner visst mig *ler*). Igår så började de dock se lite trötta ut, mitt eget fel eftersom jag inte bytte vatten på dem. Jag klippte ner dem och satte dem i min fina äng-vas från Klong. Ljuvligt litet arrangemang det blev av dem och nu så står de ett tag till … 


Jag fick en ganska stor leverans av mina origami tranor och la ut en bild om detta på Instagram. Swish sa det och så var de slut. Herre gud! Jag förstår ju detta eftersom den är så himla fin! Tung i handen, speciell med sitt budskap (happiness, good luck & peace) och så vacker med sina detaljer - som ett vikt silverark. Det kommer hem fler snart hoppas jag. Jag lovar, jag hojtar till då.

Gillar ni fåglar så finns även den lilla svalan - som man så fint bär runt halsen i en kortare (eller längre) kedja. Svalan står för kärlek och lojalitet - svalorna kommer tillbaka hem varje år oavsett var de befinner sig ~ och dessutom håller de ihop med sin partner som de har valt resten av livet ♥︎


Nu ska jag slipa silver så mycket jag orkar. Herre gud vilken orderlista jag har att jobba med. TACK! Love it!

Och sedan ska det packas för en weekend i Köpenhamn. Svärmor fyller 70 år och det ska firas med dunder och baluns (läs konstmuseum och god mat). Litet monster laddar upp för lego-inköp, det är tydligen i Danmark som man köper lego "för där ligger lego-land!" …

Ha en fin dag,
Ulrika 
♥︎

4 kommentarer:

  1. Din värk, vad är det? Du vet väl att nyponpulver lindar ledvärk... finns även i tablettform.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Finaste Mattan,
      Min värk är en frozen shoulder. Så jag vet inte om nyponpulver kommer att hjälpa, men det är klart värt ett försök. Jag går nog förbi naturapoteket idag …

      Tack för tipset! Ulrika

      Radera
  2. I am extremely impressed along with your writing abilities, Thanks for this great share.

    SvaraRadera
  3. Styrkekram, kämpa på det kommer bli bra!!

    SvaraRadera