torsdag 19 juni 2014

MIDSOMMAR


Jag tittar ut och ser ju direkt att det är Midsommar imorgon. Ja, för det öser ju ner och är svinkallt! Varje visa varje år! Vad sjutton! Förra året firade vi midsommar i Californien, med sol och värme, och med goda vänner söder om San Fransisco. Med sill, nubbe och grillade s'morse . Och nattabad i deras härliga pool. Ljuvligt!

Sedan firade vi lite mini-midsommar när vi kom hem. Ute på altanen dukade kidsen upp. Med blandat loppisporslin, platsmuggar, tygblommor (!), trasmattor, sittkuddar i jeans, drivved, godaste läsken (i finflaskor) & så klart - grillade s'morse. Lite galet så där! Mest galet är väl nästan tygblommorna, med hela naturen rakt utanför. Hahaha … Och vad jag minns serverades ingen sill & nubbe. Förmodligen pannkakor med sylt och grädde. *ler*

Hade helt glömt bort de här bilderna - som jag hittade när jag rensade i bildarkivet häromdagen - och de passar ju ypperligt till dagens tema inne hos Fabriken. MIDSOMMAR.

Jag önskar er härmed en härlig (och förhoppningsvis lite varmare än idag) Midsommar!

1 kommentar:

  1. Så fint de gjort det! Brr hoppas på sommar imorgon för idag är det ju urkallt. Tig på mig kjolen nu till midsommarhandlingen men fy hundan som jag frös. Kram till dig !

    SvaraRadera