söndag 8 juni 2014

ATT KONSTATERA DENNA SÖNDAG

I den nya lägenhet har någon redan flyttat in … 

… och i den gamla lyser flitens lampa. 

Ja.
Vilken helg!
Så mycket mys! Och härligheter!
Och samtidigt så mycket jobb . . .

Vi har firat min lilla Fisan (systerdotter) som fyllde 4 år med buller och bong.
Vi har firat nationaldagen genom att packa typ 50 flyttkartonger. Och ändå är vi inte klara. 
De kommer och packar köket åt oss imorgon.
Min mamma och pappa är här, så vi har hunnit med bad ute i syrrans lägenhet, heldag på Grönan (även om just jag fick sitta hemma och jobba då) och långa mysiga middagar om kvällarna.
Vi har köpt nya balkongmöbler, som med hjälp skruvats ihop.
Vi har burit över ömtåliga saker som lampor, tavlor och marmorbrickor.
För att inte tala om akvarium och glaskupor.
Och vi ler förnöjt mot varandra över hur fint vårt nya hem kommer att bli.

På tisdag smäller det.
Då 'jäklar i min lilla låda' kommer flyttlasset att gå.
Och kvar blir bara min verkstad här i vår gamla lägenhet. 
I alla fall ett tag till.
Sedan får vi vad vi ska göra med den här godingen ...

+

Och ja.
Jag ber alla er som beställer little.u smycken - ha lite tålamod med mig. 
Om det kanske dröjer någon dag extra nu under ett par dagar så vet ni kanske vad det kan bero på … 
Att flytta efter 13 år i en och samma bostad är inget som man gör på en kvart.

4 kommentarer:

  1. Men jädrar i havet va snyggt det ser ut i er nya lägenhet.... Wow :)

    Jobba lugnt nu fina du...

    kram | tina

    SvaraRadera
  2. Ähh... vet du något som inte jag vet?! Hur man förvandlar en timme till två timmar och hinner med sjuuukt mycket.

    SvaraRadera
  3. Så fint det ser ut! Vilken salong! Och vilka golv! Och det där tältet, jag hade flyttat in på studs.

    SvaraRadera
  4. Er nya lägenhet ser fantastisk ut! Vill gärna se fler bilder. :) Kram!

    SvaraRadera